Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

LJUBIČASTA HRANA SPREČAVA RAK I TEŠKA OBOLJENJA: evo koje namirnice treba što pre da počnete da jedete

Autor Teodora Andric
Autor Teodora Andric

Ljubičaste namirnice uspešno deluju protiv upala i štetnih radikala, a evo koje ljubičasto voće i povrće treba da jedemo da bismo sačuvali zdravlje!

Izvor: Foto: Shutterstock

Voće i povrće tamnoplavih i ljubičastih nijansi izuzetno je zdravo.

Brojna su istraživanja potvrdila: što je hrana tamnija i zagasitija, to sadrži više antioksidansa.

PROČITAJTE JOŠ: KOLIKO BELOG LUKA TREBA DA JEDETE DNEVNO PROTIV KANCERA: ovo povrće sprečava pojavu opasnih tumora

Dok se ljubičasta smatra kraljevskom bojom, plava simbolizuje poverenje.

A kad je reč o hrani, te boje simbol su za izvrsno zdravlje.

Namirnice dubokih i zagasitih ljubičastih i plavih nijansi nisu samo atraktivne za oko, one su i prava riznica nutrijenata i snažnih antioksidansa, poput resveratrola i antocijanina, od kojeg i potječe njihova intenzivna boja.

Namirnice poput patlidžana, crvenogkupusa, šljiva, smokava, grožđa, borovnica i cvekle smanjuju upalne procese i oksidativni stres u organizmu, a to znači da neutrališu štetno delovanje slobodnih radikala.

A danas znamo da su upravo upalni procesi glavni okidači za nastanak najtežih oboljenja, poput raka.

Te su namirnice zaštitnici zdravlja kardiovaskularnog i sistema za varenje, a pridonose i mladolikom izgledu i vitalnosti organizma.

One štite i od demencije te čuvaju zdravlje kože i jetre.

Učestalom konzumacijom tamnog voća i povrća smanjićete rizik od hipertenzije, povišenog holesterola, pretilosti, srčanih oboljenja i dijabetesa.

Tamnoplave i ljubičaste namirnice sadrže resveratrol i antocijanine, biljne materije koje imaju snažna antioksidativna svojstva.

Resveratrol je polifenol koji:

snižava krvni pritisak
opušta zidove krvnih sudova
poboljšava cirkulaciju krvi
uništava ćelije raka prostate, melanoma, raka dojke, jetre i pluća

Antocijanini:

štite od moždanog udara
sprečavaju rak
smanjuju upalne procese u organizmu
čuvaju zdravlje sistema za varenje
prevencija dijabetesa
snižavaju krvni pritisak i nivo lošeg holesterola
snažno deluju protiv H.pylori
štite od čira na želucu
smanjuju rizik od upala mokraćnih puteva
smanjuju rizik od raka debelog creva

1. Cvekla

Intenzivna crvenoljubičasta boja ovog korena ukazuje na obilje betalaina, koji ima antioksidativna i protivupalna svojstva.

Uvrstite li cveklu u svoju ishranu, uveliko ćete smanjiti rizik od hipertenzije ili visokog krvnog pritiska, raka i tegoba tokom varenja.

Ovo korenasto povrće pruža obilje energije zahvaljujući ugljenim hidratima, belančevinama i zdravim masnoćama koje sadrži, stoga je jako dobar izbor za sportiste koji se izlažu većim fizičkim naporima.

Obiluje i vitaminima A, B1, B2, B6, B12 i C te mineralima kao što su fosfor, kalcijum, gvožđe, mangan, jod, bakar i kobalt.

Konzumacijom 100 g ove namirnice u organizam ćete uneti 42 kcal.

Kliknite OVDE da pročitate koje bolest leči i sprečava ljubičasti luk, patlidžan i kupus!

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...