Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

STRUČNJACI DOŠLI DO ODGOVORA: Evo koliko sati sna vam je potrebno da biste gubili kilograme

Autor Jovana Kos

Zdrav i kvalitetan san važan je za celokupan organizam, a stručnjaci su ustanovili da je povezan i sa gubitkom kilograma.

 Idealna temperatura u sobi za spavanje Izvor: Screenshot / Yotube / Sleep Music

U novom istraživanju koje se trenutno predstavlja na Evropskom kongresu o gojaznosti, istraživači su proučavali vezu između trajanja sna i održavanja telesne težine.

Za ovo istraživanje, nešto manje od 200 gojaznih odraslih ljudi dobilo je uputstva da slede strogu dijetu osam nedelja. Učesnici su u proseku izgubili 12 odsto svoje telesne težine.

Pročitajte i ovo

Tim istraživača je želeo da zna kako će različiti činioci uticati na održavanje tog gubitka težine tokom godine. Merene su i navike spavanja učesnika i kvaliteta sna.

Na temelju nalaza ove studije, čini se da dovoljno kvalitetnog sna može biti od velike pomoći kada je u pitanju održavanje kilaže, a uz to, pokazalo se da fizička aktivnost takođe poboljšava san.

 Trikovi za miran san Izvor: Screenshot / Youtube / YOYO TV Channel

Ne samo da su se trajanje i kvalitet sna povećali kod svih učesnika nakon njihovog početnog osmonedeljnog plana ishrane, već su pojedinci koji su vežbali tokom tog vremena nastavili dobro da spavaju, dok su učesnici koji nisu nastavili s vežbanjem imali više problema sa spavanjem i održavanjem težine.

Osim toga, oni koji spavaju u proseku manje od šest sati noću i oni koji su prijavili loš kvalitet sna, tokom godine su zabeležili povećanje indeksa telesne mase.

"Bilo je iznenađujuće videti kako je gubitak težine kod odraslih poboljšao trajanje i kvalitet sna u tako kratkom vremenu, te kako je nastavak vežbanja doprineo kvalitetu sna. Takođe, bilo je intrigantno videti da odrasli koji ne spavaju dovoljno ili loše spavaju, nakon mršavljenja nisu tako uspešni u održavanju nove smanjene mase i kilaže od onih s dovoljno sna", objasnio je u saopštenju za medije student medicine i koautor studije Adrian Bog.

Ova vest je još jedan razlog više da se potrudite da kvalitetno spavate (najmanje šest sati), piše MBG. Pored toga, ako imate problema sa spavanjem, istraživanje pokazuje da odgovarajuća fizička aktivnost može poboljšati vaš san, što zauzvrat može pomoći u održavanju telesne težine.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije