Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

8 ZDRAVSTVENIH SAVETA ZA ŽENE PREKO 50: Nikada nije kasno da promenite ove navike i povratite mladalački izgled

Kako starimo zdravlje nam je sve više na lestvici priroiteta, pogledajte listu stvari koje su ključ zdravog i srećnog života.

 Saveti za zdrav život posle 50 Izvor: Screenshot / Youtube / Pahla B, Fitness + Life Coach

Pedeseti rođendan je velika prekretnica u životu svake žene. Međutim, možda počinjete da osećate posledice starosti u ovom trenutku, posebno ako ne vodite zdrav način života.

Možda će vas zanimati

Da biste bili u formi i da biste se osećali odlično, možete da napravite nekoliko jednostavnih promena u svojoj rutini koje će vam pomoći. Sada je vreme da zauzmete proaktivniji pristup svom zdravlju za svetlu i zdravu budućnost.

Ako ste žena starija od 50 godina, uzmite u obzir ovih osam saveta za poboljšanje zdravlja:

1. Konzumirajte hranu zdravu za srce
Kako žene stare, fokus na zdravlje srca treba da postane glavni prioritet. Bolest srca je ubica broj jedan među ženama u Americi. Da biste sprečili bolesti srca i održali svoje srce i kardiovaskularni sistem u dobrom stanju, razmislite o uključivanju hrane koja je zdrava za srce u svoju ishranu, uključujući lisnato povrće, cela zrna, maslinovo ulje, avokado, orašaste plodove, nemasne mlečne proizvode i ribu.

2. Smanjite unos natrijuma

Još jedan suštinski deo poboljšanja zdravlja srca je smanjenje unosa soli nakon 50. godine. Višak natrijuma može izazvati pustoš u vašem telu na nekoliko različitih načina. Previše soli u vašoj ishrani može dovesti do visokog krvnog pritiska, što vas stavlja u veći rizik od srčanog udara, moždanog udara, bolesti bubrega i drugih stanja koja se mogu sprečiti. Stvari poput brze hrane, smrznute hrane, konzervirane hrane i slanih grickalica su obično krivci za to što ljudi generalno konzumiraju previše soli. Većina prerađene hrane ima visok sadržaj natrijuma, pa ih treba izbegavati. Umesto toga, jedite više svežeg voća i povrća i koristite začinsko bilje, citruse ili salsu da začinite hranu, umesto da jednostavno dodate više soli.

3. Vežbajte svakodnevno

Ciljanje na 30 minuta aktivnosti svaki dan je jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoje zdravlje. Ne samo da poboljšava cirkulaciju i tonus mišića, već može pomoći i kod raspoloženja, nivoa energije i sna. Takođe će pomoći u izgradnji jakih kostiju, što je uvek zabrinjavajuće za žene nakon menopauze. Ako niste bili aktivni neko vreme, pokušajte da počnete polako sa kratkom šetnjom svaki dan. Možete postepeno raditi do brzog tempa ili na veće udaljenosti kada se osećate spremni. Takođe, razmislite o dodavanju plivanja ili vožnje biciklom u svoju rutinu za kardio sa malim uticajem.

4. Ostanite hidrirani

Nažalost, ima toliko žena koje ne piju preporučeni dnevni unos vode. Održavanje hidratacije ima brojne zdravstvene prednosti za žene starije od 50 godina. One uključuju pomoć u podmazovanju zglobova, promovisanje zdravog rasta i proizvodnje ćelija i olakšavanje osnovnih telesnih funkcija, uključujući cirkulaciju i varenje. Voda takođe pomaže u izbacivanju toksina iz tela. Ako osetite da ste dehidrirani na kraju dana, pokušajte da nosite flašu vode sa sobom i pijuckate tokom dana. To bi moglo da napravi značajnu razliku u vašem opštem blagostanju.

5. Dodajte više kalcijuma vašoj ishrani

Kako žene prolaze kroz menopauzu, smanjenje gustine i snage kostiju postaje sve veća briga. Iako je to neizbežan deo života, postoje načini za borbu protiv ovog problema. Povećanjem unosa kalcijuma pomažete vašim kostima da ostanu jake čak i kada pređete tu prekretnicu od 50 godina. Postoji nekoliko namirnica i pića obogaćenih kalcijumom koje možete dodati svojoj ishrani ili jednostavno možete uzeti dodatak kalcijuma da biste održali krhke kosti u zalivu. Konsultujte se sa svojim lekarom za optimalnu dnevnu dozu kalcijuma za vas.

6. Pobrinite se da se naspavate dovoljno

Prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, apneja za vreme spavanja se povećava kod žena nakon 50 godina, a jedna od četiri žene preko 65 godina ima apneju za vreme spavanja. Ovo se može povezati sa činjenicom da menopauza može povećati masnoću u stomaku, a hormonske promene smanjuju progesteron oko ovog uzrasta, što rezultira povećanim rizikom od ovog poremećaja spavanja.
Zbog ovog rizika, žene starije od 50 godina treba da stavljaju veći naglasak na zdrave obrasce spavanja i dovoljno odmaranja. Ako ste primetili da niste dobro spavali, razgovarajte sa zdravstvenim radnikom da biste došli do uzroka problema.

7. Nije prekasno da prestanete da pušite

Možda mislite da je prekasno da se oslobodite navike pušenja, posebno ako ste pušač veći deo svog života. Istina je da nikada nije kasno da prestanete da pušite. Svaki pušač u bilo kom uzrastu može imati koristi od prestanka pušenja. Odmah ćete smanjiti rizik od bolesti pluća, bolesti srca, visokog krvnog pritiska, slabe cirkulacije i svih drugih problema koji dolaze sa pušenjem i produženom upotrebom nikotina. Može biti teško prestati zauvek, ali to će biti jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoju budućnost.

8. Redovno obavljajte preventivne preglede

Preventivni pregledi poput mamografije, virtuelne kolonoskopije, skeniranja srca, pluća i drugih skeniranja tela mogu pomoći u dijagnostici problema pre nego što postanu značajniji problem. Pošto rizik od određenih bolesti i stanja može porasti kod žena starijih od 50 godina, preventivno skeniranje je odlična ideja u ovom uzrastu. Ako budete uvek korak ispred svog zdravlja, to će vam omogućiti da živite najbolje što možete.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Tagovi

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ljiljana

Blago muskarcima. Niko nikad ne pise sta treba da jedu, da nose od garderobe. Veciti mladici.

Najnovije