Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SEDAM ZNAKOVA DA UNOSITE PREVIŠE ŠEĆERA: Evo koji ćete najlakše primetiti - i odmah promenite jelovnik

Autor Jovana Kos

Ukoliko vam telo šalje ove signale, trebalo bi da smanjite unos šećera u organizam.

  Izvor: Shutterstock

Mnogima je teško da odole kada je konzumiranje šećera u pitanju, ali ovi znaci trebalo bi da vam budu alarm da se zaustavite.

1. Prevremeno starenje

Preterana konzumacija šećera može prouzrokovati dugotrajno oštećenje proteina kože, kolagena i elastina. Te tako, osim prevremenog starenja, može prouzrokovati i pojavu ekcema na koži.

Pored toga, višak šećera može da poremeti balans hormona i da dovede do pojave akni duž donje vilice. Takođe, može da dovede do neuravnotežene crevne flore i zapaljenja u telu.

Pročitajte i ovo

2. Stvaranje zavisnosti

Mnogo studija je potvrdilo pozitivnu vezu između većeg unosa šećera i stvaranja zavisnosti od istog. Šećer može da deluje na vaš nervni sistem poput lekova koji izazivaju osećaj zavisnosti.

3. Nizak nivo energije

Glukoza igra važnu ulogu u proizvodnji energije u našem telu, ali samo kada se u krvi nalazi u optimalnim količinama. Kada kroz hranu unosite šećer, pankreas oslobađa insulin koji pomaže u transportu glukoze do ćelija i u tim trenucima možete da osetite intezivni nalet energije. Međutim, kada se zalihe iscrpe, osetićete pad energije, jer telu treba više šećera da bi ponovo pokrenulo ciklus.

4. Nadimanje

Šećer može da poremeti balans i ravnotežu crevne flore i da stvori nadimanje i neprijatni gasove u stomaku.

5. Slabiji imuni sistem

Kako navode stručnjaci, 70 odsto našeg imunog sistema održavaju korisne crevne bakterije, a kako šećer hrani one loše, izvesniji je pad imuniteta.

 slatkiši Izvor: Shutterstock

6. Nesanica

Ovaj simptom posebno se javlja ako konzumirate hranu bogatu šećerom u večernjim časovima.

7. Višak kilograma

Višak glukoze telo skladišti u jetri, mišićima i u obliku masti oko struka. Upravo ovo je najvidljivi i najčešći znak da vaša ishrana nije izbalanasirana i da je potrebno da obratite pažnju na to šta unosite u organizam i da promenite jelovnik.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije