Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

JAČA PLUĆA, ŠTITI OD ALCHAJMERA: Ovo povrće je odlično i za dijetu, a evo da li ga treba kuvati

Autor Jovana Kos

Pored toga što sadrži mnogo vode, celer u sebi ima mnogo vitamina i minerala koji su potrebni našem organizmu.

 Celer Izvor: Youtube / Printscreen / The List Show TV

Kada je reč o benefitima celera, najpre se ističe njegovo bogatstvo vitaminom A, koji ojačava imunitet, poboljšava zdravlje kože i očiju, a takođe jača i imunitet pluća.

Pored vitamina A, tu je i vitamin K koji pomaže zgrušavanje krvi i štiti gustinu kostiju.Kalijum iz celera podržava funkciju srca, mišićne kontrakcije i pomaže u održavanju mišićne mase, a ovo povrće ima i manje količine vitamina C, vitamina B, kalcijuma, magnezijuma i mangana.

 Koje vitamine sadrži celer Izvor: Youtubeprintscreen/ French Cooking Academy

Celer je prepun antioksidanata kao i protivupalnih supstanci, a ova jedinjenja, kako se smatra, štite od oštećenja ćelija koje dovode do preranog starenja i bolesti. Neke od materija koje sadrži celer pomažu i u optimizaciji cirkulacije i smanjenju krvnog pritiska, dok se kvercetin i bioflavonoid koji se nalaze u celeru bore protiv akutne i hronične upale i povezani su sa zaštitom od neurodegenerativnih bolesti, kao što je Alchajmerova bolest. 

Kvercetin je takođe povezan sa apoptozom, sekvencom samouništenja koju telo koristi da ubije istrošene ili disfunkcionalne ćelije, što može da pomogne u smanjenju rizika od pojave raka.

Ovo povrće je i puno vlakana, a poznato je da ona pomažu kod održavanja zdravlja creva i njihovog pravilnog rada.

 Celer Izvor: Youtube / Printscreen / The List Show TV

Celer je poželjno jesti i u okviru dijeta, budući da jedna velika stabljika sadrži svega 7 kalorija. Celer povećava osećaj sitosti, što pomaže u kontroli telesne težine, a istraživanja su pokazala i da žvakanje celera smanjuje glad i podstiče oslobađanje hormona koji izazivaju sitost.

Od celera se mogu praviti salate, čajevi, sokovi, koristi se i kao prilog glavnom jelu, ali i kao začin. Da bi se zadržala sva hranljiva svojstva celera poželjno je kuvati ga, i to na pari.

Tekst: Lepa&Srećna

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije