Ove godine Trag fondacija dodeljuje 12. VIRTUS nagradu za filantropiju. Za nagradu se mogu nominovati domaće i strane korporacije, mala i srednja preduzeća, medijske kuće, fondacije i pojedinačni darodavaoci. Njih mogu da nominuju svi zainteresovani građani i građanke, neprofitne organizacije, mediji, PR agencije, marketinške agencije, a i kandidati mogu prijaviti sami sebe, bili oni kompanije, preduzeća ili pojedinci. O VIRTUS nagradi i dobročinstvu u našoj zemlji pričali smo sa Marijom Mitrović, direktorkom za filantropiju i partnerstva Trag fondacije.

Šta za Vas predstavlja VIRTUS nagrada?

Ona za mene predstavlja kuću slavnih za filantropiju u Srbiji. Svake godine broj onih koji postaju njen deo raste. Mi u Trag fondaciji imamo tu privilegiju da smo stalno u poziciji da otkrivamo nova dobra dela i dobre ljude koji žive među nama. VIRTUS nagrada je zato za mene svakodnevno svedočanstvo o ljudskim vrednostima koje nas okružuju, ali i nešto što ćemo ostaviti budućim generacijama. Ova nagrada, ne samo što promoviše njene dobitnike, već omogućava da dobro ne ostane skriveno i drugima koji se mogu biti inspirisani ovim primerima i koji se mogu angažovati na unapređenju dobročinstva u našoj zemlji u budućnosti.

Da li u Srbiji postoji veza između humanitarnog rada i mode?

Na osnovu primera dobročinitelja sa kojima sam se susrela tokom dugogodišnjeg rada Trag fondacije mogu da tvrdim da svako ko to želi može da učini dobro delo koje će nekome promeniti život. Brojne i raznovrsne vrste biznisa se uključuju u akcije od opšteg dobra, a baš prošle godine VIRTUS nagradu je zaslužilo preduzeće "Nag" iz Beograda koje od 1982. godine kreira poslovne uniforme za veliki niz poslovnih subjekata. Ovo preduzeće je pružilo intenzivnu podršku deci i starijim licima bez doma tako što je organizacijama koje rade sa ovom populacijom obezbedila značajnu količinu odeće, obuće i hrane. Pored ovoga "Nag" je prilagao donacije u novcu i robi starim, interno raseljenim i izbeglim licima, osobama koje boluju od side, kao i deci bez roditeljskog staranja.

Pošto je modna industrija izuzetno kreativna, ne sumnjam da ćemo sa te strane i u narednim godinama videti iznenađujuće i inspirativne primere dobročinstva.

Kako vidite ulogu žena u filantropiji?

Ona je neizostavna u filantropskom miljeu Srbije. One svoju potrebu da brinu o drugima često usmeravaju i na one koji nemaju sredstava ili mogućnosti da pomognu samima sebi. One takođe žele da poduče i postave dobri primer, kao Vesna Bondžić iz Vrnjačke Banje koja posvećuje svoje vreme pomaganju osobama obolelim od raka, pružajući im ono što ona nije imala tokom svog lečenja. Ona ovom povodu posvećuje i svoj glas tako što radi na edukaciji i promociji preventivnih pregleda u Vrnjačkoj Banji i okolini. Još jedna od žena koje daju glas potrebi da se aktivno stvara velikodušno i celovito društvo je Ljiljana Nedeljković iz sela Grgurevci, u kome je osnovala Udruženje žena „Višnja“. Ova žena ne samo što podstiče ženski aktivizam, nego i organizuje rekreativne programe, ali i radne akcije za uređenje sela i objekata koji su meštanima važni i korisni.

Milorad Jurković - stolar Mile, Jovan Simić

U kojim kategorijama se dodeljuje VIRTUS nagrada za filantropiju?

Nagrada se dodeljuje u pet glavnih kategorija, a to su: Glavna nagrada za doprinos kompanije na nacionalnom nivou, Nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, Nagrada za malo i srednje preduzeće, Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora i Nagrada za individualni doprinos.

Prijava za ovogodišnji konkurs počela je 21. januara i trajaće sve do 19. februara 2019. godine. Više informacija o prijavi i samoj nagradi možete pronaći na sledećem linku: www.tragfondacija.org/virtus.

Izvor: Lepa & Srećna