Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKVA ŠETNJA JE NAJBOLJA ZA IMUNITET: Jednom nedeljno uradite samo JEDNU STVAR i organizam će se lakše boriti sa bolešću

Kako šetnja može da ojača imunitet? Pročitajte!

 setnja za imunitet Izvor: Instagram / walkthewalk

Baš kao što se kuća ne gradi kad već počne da pada sneg, ne treba ni čekati rizik od bolesti da biste počeli da jačate imunitet.

Pročitajte i ovo

Ovim poređenjem, primarijus dr Petar Borović želi da naglasi koliko je važno učiniti sve što je u našoj moći, naročito tokom pandemije korona virusa, da bi se odbranili od eventualne infekcije ili lakše oporavili u slučaju zaraze.

"Recimo da bakterije dospeju u organizam - T4 limfociti i sve ostale ćelije ih prepoznaju i odmah krenu da ih unište. U tim trenucima, kada naše ćelije vode "bitku života", potrebno im je 20-30 puta više kiseonika nego obično", kaže dr Borović. "A mi, pošto nemamo nikakve simptome, ne znamo da se u našem telu odvija borba. Možda spavamo, sedimo u zadimljenoj prostoriji ili smo zapalili cigaretu. Organizam počinje da se muči jer nema dovoljno potencijala da se izbori s napadačem.

Zato je za održavanje dobrog imuniteta važno bar jednom nedeljno, bez obzira na vremenske prilike, provesti dva sata u prirodi i disati duboko, da se sve ćelije nahrane kiseonikom. Fizički se aktivirati, ne pušiti, ne piti kafu i biti dobar čovek – sve to pomaže da se imunitet aktivira i reaguje ako se razbolimo."

"Kod ljudi koji nisu izgradili snažan imunitet a imaju virusnu infekciju, bolest traje 7-10 dana, isto kao kod ljudi s jakim imunitetom. Međutim, njihov oporavak traje bar dvostruko duže. Osećaj slomljenosti, malaksalost i iscrpljenost ostaće još dugo jer je neotpornom organizmu potebno mnogo više vremena da se oporavi", objašnjava dr Borović.

Možda će vas zanimati

Šetnja pomaže i kod mnogih drugih zdravstvenih tegoba. Više studija je pokazalo da može da smanji bol izazvan artritisom, a kod onih koji šetaju 2,5 do 3 kilometra nedeljno, artritis se ređe javlja. Hodanje štiti zglobove - pre svega kolena i kukova - tako što ih podmazuje i jača mišiće koji ih podržavaju.

Iznenađujući su i rezultati novih studija koji pokazuju da šetnja može da smanji apetit za slatkiše, a i da smanji čak i dejstvo gena koji dovode do gojaznosti.

Više o jačanju imuniteta pročitajte i u najnovijem broju magazina Lepa&Srećna koji je, od danas, na kioscima.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije