Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

DANAS JE SVETSKI DAN SRCA: 15 saveta kako da sačuvate njegovo zdravlje

Autor Vanja Ostojic
Autor Vanja Ostojic

Iako na svoje srce treba da mislite stalno, danas vas podsećamo na važne preporuke lekara.

Izvor: Foto: Shutterstock

Srce je  organ koji se najviše povezuje sa emocijama. Sve naše strahove, brige, radosti, ovaj mali organ težak svega 300-350 grama, „prerađuje“ kako zna i ume čitavog našeg života. Njegovu veličinu najčešće porede sa stisnutom pesnicom, što možda nije slučajno. Srce trpi mnogo toga. Kako mu sačuvati vitalnost?

Na zdravlje srca posebnu pažnju treba obratiti tokom leta. Istraživanje Američkog udruženja za prevenciju srčanih bolesti (American Heart Association) utvrdilo je da samo dva dana ekstremne vrućine višestruko povećava rizik od srčanog udara. Ukoliko je vrućina praćena vlagom, znoj se ne isparava, smanjena je prirodna regulacija temperature, pa može doći do skoka krvnog pritiska i rizika od infarkta.

PROČITAJTE JOŠ: DA LI SE GOJITE ČIM UGLEDATE HLEB? TO JE MOGUĆE: evo kako da prepoznate da li ste neosetljivi na insulin!

U čast Svetskog dana srca, koji se obeležava svakog 29. septembra, podsećamo na savete stručnjaka kako da zaštitite srce!

Ne preskačite doručak

Preskakanje doručka ne prija našem srcu. Nutricionisti sa Univerziteta Harvard istraživali su ovaj fenomen sa stanovišta zdravlja srca i došli do podatka da je više od 27 odsto pacijenata s preležanim infarktom preskakalo doručak. Objašnjenje: ukidanje prvog obroka uzrokuje znatno veću potrošnju kalorija prilikom narednih obroka. Istraživači takođe upozoravaju da još jedna loša navika može biti fatalna za srce, a to je kasna večera, koja uvećava rizik od infarkta za 55 odsto.

Dobro perite zube

Redovno održavanje higijene zuba je neophodno. Zube treba prati ujutru, posle svakog obroka i uveče. Neadekvatna nega zuba i prisustvo oralnih bakterija nose rizik za bolesti srca. Bez obzira na opšte zdravlje, s lošim zubima rastu rizici od kardiovaskularnih oboljenja. Bakterija koja izaziva truljenje zuba može dospeti u krvotok i prouzrokovati formiranje ugrušaka, naročito prilikom krvarenja desni.

Vodite ljubav

Kao i svaka druga fizička aktivnost, i seksualni čin podstiče rad srčanog mišića. Pospešuje vensku i arterijsku cirkulaciju, jača srčani mišić i oslobađa opuštajuće hormone. Rezultat: parovi koji vode ljubav dva puta nedeljno za 45 odsto smanjuju rizik od srčanih bolesti u odnosu na one koji su intimni samo jednom mesečno. Treba imati u vidu i posredne efekte seksa na zdravlje srca, kao što su zdraviji san, smanjenje stresa...

Fizička aktivnost je obavezna

Srce je pre svega mišić i što je utreniraniji, to bolje funkcioniše. Ono što srcu  najviše prija jesu redovne vežbe izdržljivosti – trčanje, vožnja bicikla, pešačenje, planinarenje, plivanje. Jedan sat hoda odnosno 6-7 kilometara dnevno, tri puta nedeljno, poboljšava za 12 odsto snagu srčane pumpe, tvrde stručnjaci. Daleko ste od toga? Ne paničite. Smatra se i da fizička aktivnost od pola sata dnevno (ili 10.000 koraka) značajno doprinosi zdavlju srca.

Prestanite da pušite

Ako pušite samo 3-4 cigarete dnevno trostruko povećavate mogućnost nekog kardiovaskularnog incidenta, upozoravaju lekari. Skok krvnog pritiska, ubrzanje srčanog ritma i smanjen nivo kiseonika u krvi, nose rizik od spazma krvnih sudova, infarkta i tromboze.

Ostatak teksta pročitajte ovde

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...

Popularno

Najnovije