Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NEMA ZDRAVOG ŽIVOTA BEZ OVIH SASTOJAKA: Ključni su za žene posle 40. godine - zdrave kosti, srce i hormoni

Zdrave kosti, srce i hormoni zavise od vitamina i minerala koje žena uzima posle 40. godine. Zdrave kosti, srce i hormoni zavise od vitamina i minerala koje žena uzima posle 40 godine.

 vitamini i hrana za zene.jpg Izvor: Shutterstock

Vitamini, minerali, lekovite trave, da li je i vama pun kuhinjski pult raznoraznih bočica i teglica? Kad žena pređe 40. godinu, njene se potrebe menjaju, pre svega zato što treba da se pripremi za promene koje je očekuju.

Ulazak u menopauzu znači velike hormonalne promene, rizik od srčanih oboljenja, moguć rast telesne težine, smanjenje mineralne gustine kostiju - da spomenemo samo neke izazove.

Kad žena stigne do pete decenije, tu je i početak perimenopauze koja, po nekim istraživanjima, može da traje 8 do 10 godina. U ovom periodu mogu početi varijacije u menstrualnom ciklusu, kraće i oskudnije krvarenje praćeno, sledećeg meseca, obilinijim i dužim. Dolazi i do promene raspoloženja, pojave znojenja i talasa vrućine.
Evo koje vitamine i minerale bi žene mogle početi da uzimaju da bi olakšale sebi prelazni period.

Za gustinu kostiju: kalcijum, magnezijum, bor, vitamin K2 i cink

Kalcijum igra veliku ulogu u održavanju zdravlja kostiju. Najveći deo se apsorbuje u prvom delu života, pre 30. godine i ne treba preterivati sa njegovom upotrebom ni u perimenopauzi ni u menopauzi. Više kalcijuma nije ni dobro, jer višak može biti štetan za srce i arterije. Potrebno je oko 1.000 mg kalcijuma dnevno za žene između 40. i 50. godine, a oko 1.200 mg za one starije od 50 godina.

 vitamini  za zene.jpg Izvor: Shutterstock

Ovo je doza koja se može obezbediti ishranom bogatom mlečnim proizvodima, sardinama, brokolijem, spanaćem, ali i suplementima.

Magnezijum je važan za zdravlje kostiju i doprinosi njihovoj gustini, čime se smanjuje rizik od osteoporoze i preloma. Bor je, takođe, esencijalno važan, mada je potreban u vrlo malim količinama. Samo tri miligrama dnevno smanjuje izlučivanje kalcijuma i magnezijuma što je posebno važno ako ih u ishrani nema dovoljno.

Uloga vitamina K2 je da usmeri kalcijum tamo gde treba da ode, a to znači - u kosti i zube. On je važan i za održanje zdravih krvnih sudova. Cink utiče na normalan rast skeleta i važan je za ravnotežu svih elemenata ključnih za zdravlje kostiju.

Za zdravo srce: riblje ulje, vitamin E

Riblje ulje je korisno zbog omega-3 masnih kiselina. One su ključne za naše zdravlje, naročito za zdravo srce. Naći ćete ih u ribama kao što su skuša, sardina, haringa, tuna i losos. Uloga vitamina E se još istražuje, ali studije ukazuju da smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

 rodiola-min.jpg Izvor: Shutterstock

Za zdrave hormone: ženšen, ašvaganda i rodiola

Ženšen se koristi kao sredstvo za podmlađivanje stotinama godina. Istraživanja su potvrdila da veoma efikasno reguliše stres. Ašvaganda je trava koja, takođe, dovodi u ravnotežu hormon stresa i otklanja takozvani adrenalni umor. Rodiola je prirodna supstanca koja pomaže da se održi zdrav nivo kortizola tokom stresnih situacija. Visok kortizol može da ugrozi i kvalitet pamćenja, može da podigne krvni pritisak i nivo šećera.

Tekst: Lepa&Srećna

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije