Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

HRANA PROTIV HOLESTEROLA, ZAUSTAVLJA "TIHOG UBICU": Ne morate da se odreknete ni masti ni jaja

Kako pobediti povišen holesterol i koja hrana se preporučuje? Pročitajte!

 hrana Izvor: Youtube / Spain Revealed

Povišeni holesterol je često povezan sa ishranom koja obiluje mastima i gojaznošću, a zbog posledica koje ima na vitalne organe nazivaju ga "tihim ubicom".

Pročitajte i ovo

On ne izaziva odmah simptome već se može otkriti samo analizom krvne slike. Na sreću, mnogima koji pate od povišenog holesterola nisu potrebni lekovi, već je moguće da ga obore promenom životnih navika a, pre svega, zdravijom ishranom. Međutim, to ne moraju biti radikalne izmene kao što mnogi misle, tojest, ne treba odmah izbaciti sve masnoće iz jelovnika.

Neophodno je prestati sa unosom zasićenih masnoća, ali nezasićene masnoće su zapravo dobre za vas. To znači da smanjite ili potpuno ukinete margarin, puter i suncokretovo ulje, ali nastavite da koristite maslinovo, kukuruzno i sojino ulje. Dobro je u ishranu uvesti masne ribe poput tunjevine, haringe, lososa i skuše, a svakako dodajte i semenke suncokreta, bundeve, lana i čie.

Možda će vas zanimati

Verovatno će mnoge iznenaditi što jaja nisu potpuno zabranjena osobama koje pate od povišenog holesterola. Međutim, važno je promeniti način pripreme i, umesto prženih, jesti kuvana ili poširana.

Da podsetimo, normalne vrednosti masnoće u krvi su:

  • ukupno 5,2 mmol/l, od toga
  • LDL holesterola 3,4 mmol/l ("loš" holesterol)
  • HDL holesterola više od 1,6mmol/l ("dobar" holesterol) i
  • triglicerida manje od 1,70 mmol/l.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije