Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

IZBACILI STE ŠEĆER, A SAD VAS MUČE OVE MUKE: 9 znakova da vam hitno trebaju ugljeni hidrati

Autor Marija Ivosh
Autor Marija Ivosh

Izbacivanje ugljenih hidrata iz ishrane može da dovede do toga pada energije tako da telo više ne može da normalno funkcioniše!

Izvor: LepaiSrecna

U današnjem svetu, ugljeni hidrati mogu da se smatraju neprijateljem. Međutim, to je daleko od istine. 

Proteini i zdrave masti treba da budu u ravnoteži sa ugljenim hidratima, a izbacivanje previše ugljenih hidrata iz ishrane može da dovede do toga da ne dobijate adekvatnu energiju da biste održali fizičku snagu i mentalnu aktivnost. 

Vašem organizmu su potrebni zdravi, složeni ugljeni hidrati da biste uneli dovoljno hranljivih materija i goriva za rad organa i eliminisanje umora. To je razlog zašto vaš organizam žudi za ugljenim hidratima kad dođe do onog dobro poznatog popodnevnog pada energije.

Stručnjaci se trude da edukuju ljude o tome kako da u svakodnevnu ishranu unesu zdrave izvore ugljenih hidrata, onih koji su bogati vlaknima i drugim vitaminima. Ljudi se često plaše ugljenih hidrata i isprobavaju različite režime ishrane koji ih ograničavaju u korist proteina ili masti. Ipak, nedovoljan unos ugljenih hidrata može da dovede do nedostatka hranljivih materija i promenljivog raspoloženja i nivoa energije, naročito ako je fizička aktivnost deo vaše svakodnevice. Unos ugljenih hidrata u umerenim količinama može da vam obezbedi dodatnu energiju i održava hormonski balans u organizmu. 

Evo devet znakova da ste iz ishrane izbacili previše ugljenih hidrata i da ne treba da budete tako strogi. Osim toga, ugljeni hidrati imaju tako dobar ukus. 

PROČITAJTE JOŠ: BABA VANGA OSTAVILA SPISAK PRIRODNIH LEKOVA: biljni recepti za zdravlje po bolestima od A do Š

1. Sve vreme ste jako umorni 

Prema rečima Ešli Rajt (Ashlee Wright), dijetetičara iz mreže zdravstvenih ustanova Orlando Health, ako nemate dovoljno energije i snage, možda je potrebno da povećate unos ugljenih hidrata. ,,Ugljeni hidrati su glavni izvor energije vašeg organizma i oni se prvi troše. Eliminisanje previše ugljenih hidrata iz ishrane može da dovede do letargije i iscrpljenosti’’, objašnjava Rajt. 

2. Loše varenje 

"Kada eliminišete previše ugljenih hidrata, vašem organizmu nedostaju važni izvori vlakana u ishrani’’, kaže Rajt. ,,Tu spadaju sveže voće, mahunarke i žitarice sa celim zrnom. Vlakna su od suštinske važnosti za dobro varenje, da ne pominjemo kontrolisanje šećera u krvi i holesterola’’, dodaje Rajt. Ako imate problema sa stomakom i imate problem sa varenjem, razmislite o povećanom unosu zdravih ugljenih hidrata bogatih vlaknima. 

3. Jako ste gladni 

"Dobro balansiran obrok podrazumeva ugljene hidrate, proteine i zdrave izvore masti. Balansiran obrok pomaže da budete siti i zadovoljni, kao i da ne budete gladni između obroka’’, kaže Rajt. ,,Da li osećate glad posle užine bez ugljenih hidrata? Probajte užinu sa ugljenim hidratima i proteinima, kao što je jabuka sa prirodnim puterom od kikirikija. Videćete da vas ova kombinacija čini više sitim između obroka nego ove namirnice pojedinačno’’, preporučuje Rajt. 

Kliknite OVDE da pročitate koji su još simptomi nedostatka ugljenih hidrata!

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...