Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SLAVNA GLUMICA SE PATI SA ČUKLJEVIMA KAO I MNOGE DRUGE ŽENE: Našla je rešenje za bol u stopalima, evo šta kaže doktor

Autor Jasmina Glišić

Glumica Džulija Roberts muči muku sa čukljevima kao mnoge druge žene. Šta pomaže, kakve cipele treba nositi i šta uzrokuje bolne promene na stopalima? Pročitajte!

 dzulija roberts 0486105261 0486105253-min.jpg Izvor: Profimedia

Kad se Džulija Roberts pojavi na nekoj premijeri ili dodeli nagrada bosonoga, neupućeni prvo pomisle kako je razlog neka ekscentričnost slavne glumice. Oni koji je bolje poznaju, povežu ovu "ludoriju" sa mukom koja muči i nju i mnoge druge žene - čukljevima.

Čukalj je deformitet na stopalu koji nastaje na zglobu palca kada se neke od kostiju u prednjem delu pomere iz ležišta. Vrh palca tada kreće prema ostalim prstima, a kost iz zgloba se pomera na suprotnu stranu. Koža na čuklju se često zacrveni i boli, pa je važna redovna nega.

Pomeranje palca izaziva i pojačano trenje između ostalih prstiju, pa nastaju žuljevi. Moguć je i sličan, samo manji, deformitet na malom prstu.

"Mada nošenje tesne obuće doprinosi bolu i osećanju neprijatnosti, cipele nisu uzrok njihovom nastanku. Čukalj je, pre svega, nasledna pojava, a do deformiteta može da dovede i artritis", kaže dr Kumar Kunasingam, sa Krojdonske univerzitetske klinike.

 dzulija roberts -0731510932-min.jpg Izvor: Profimedia

Kada već dobije čukalj, osoba treba da veoma pažljivo bira obuću koja ima dovoljnu širinu u prednjem delu tako da prsti imaju dovoljno prostora. Ne preporučuje se previsoka štikla, ali ni sasvim ravna obuća bez potpetice.

Cipela treba da bude izrađena od mekih materijala, sa stabilnim đonom i štiklom visine 2-3 cm. Džulija uspeva da nađe čak i salonke specijalno izrađene za žene sa čukljevima - one imaju više slojeva memorijske pene, a prednji deo je uvek širok i od mekanog materijala koji se prilagođava deformitetu na stopalu.

Najvažnije je očuvati snagu mišića, tetiva i ligamenata u stopalu. Zato se preporučuju svakodnevne vežbe, pre svega, one koje jačaju poprečni i uzdužni svod stopala.

Jednu od njih možete raditi i kad god sedite. Oslonite prste i pete na pod, pa grčite stopala tako da odižete srednji deo. Ponavljajte kad god ste u prilici.

Tekst: Lepa&Srećna

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije