Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

HRANA KOJA POMAŽE KOD VISOKOG PRITISKA: 1 sastojak posebno važan u borbi protiv HIPERTENZIJE

Svima koji pate od pritiska višeg od 120 sa 80 preporučuje se da pojačaju doze kalijuma u ishrani, naravno, pod uslovom da nemaju i nekih drugih zdravstvenih tegoba.

 kasasti sok od pomorandze i kokosovog mleka Izvor: Youtube / Clean Eating Kitchen

Hrana bogata kalijumom je važna u borbi protiv visokog pritiska, jer ovaj sastojak ublažava delovanje natrijuma.

Možda će vas zanimati

Što više kalijuma ima u hrani koju jedete, to se više natrijuma izlučuje kroz urin. Kalijum, takođe, pomaže da popusti pritisak na unutrašnje zidove krvnih sudova, što takođe ima uticaj na hipertenziju.

Svima koji pate od pritiska višeg od 120 sa 80 preporučuje se da pojačaju količine kalijuma u ishrani, naravno, pod uslovom da nemaju i nekih drugih zdravstvenih tegoba.

Treba znati da on može loše da utiče kod pacijenata koji pate od bubrega ili onih koji već dobijaju izvesne lekove. Dakle, povećanje količine kalijuma putem hrane treba razmotriti sa lekarom.

Preporučena količina kalijuma za odraslu osobu je 4,700 mg dnevno. U mnogim namirnicama ima ovog sastojka: u kajsijama, pomorandžama i grejpfrutu, kao i u soku od ovog voća, zatim, u dinjama, šljivama, suvom grožđu i urmama. Od povrća, naći ćete ga u krompiru, grašku, spanaću, zelenom povrću, kao i u paradajzu i njegovom soku.

Kalijuma ima i u pečurkama i tunjevini, ali i u mleku i jogurtu. Ako izbegavate mlečne namirnice, možete svakog jutra praviti gusti sok od pomorandže, kajsije (može i sušena) ili banane i malo biljnog mleka.

Možda će vas zanimati

Ne treba zaboraviti da je ovaj nutrijent samo jedna "kockica" u planu zdrave ishrane koji treba da napravi svako ko ima problema sa hipertenzijom. Ne savetuju se suplementi, pogotovo bez nadzora lekara.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije