Inspirisani rezultatima prethodnih istraživanja koja su pokazala da sa crvenih tanjira pojedemo više šaste ako je sos beo a manje ako su servirane špagete u crvenom "marinara" sosu, u magazinu "Apetit" odlučili su da provere da li je kontrast boja hrane i tanjira presudan za naš apetit.

Prema rezultatima koje su saopštili u novembru 2013. godine, crveno je ipak boja koja smanjuje konzumiranje raznih vrsta! Naime, ne samo da su ispitanici jeli manje belih kokica i tamne čokolade sa crvenih tanjira nego bi se poslužili i sa manje kreme za ruke kad im je ponuđena u crvenoj bočici. Komparativni uzorci bili su u belim i plavim bočicama, odnosno tanjirima. 

"Važno je znati da su ispitanici bili nesvesni našeg cilja istraživanja", objasnio je Nikola Bruno, kognitivni psiholog sa Univerziteta u Parmi koji je vodio ovo istraživanje. "Zato nismo još sigurni da li bi efekti bili isti kada bi ljudi bili svesni delovanja ovog mehanizma. Takođe, nije jasno ni zašto crvena boja deluje odbojno - iako je povezujemo sa opasnošću i oprezom, to je takođe boja privlačnosti, ljubavi i romanse."