Kriza u kojoj se ceo svet našao usled pandemije pokazala je da se, u borbi da sačuvamo zdravlje, moramo vratiti pozitivnim navikama - zdravoj ishrani i fizičkoj aktivnosti. Kao svetski lider u proizvodnji hrane i pića, kompanija Nestlé je svesna odgovornosti koju ima na tom polju, zbog čega neprestano radi na tome da ponudi zdravije proizvode, ali i da kroz edukativne kampanje učestvuje u formiranju zdravog stila života, posebno kod najmlađih.

O dosadašnjim rezultatima kompanije i planovima za budućnost u ovoj oblasti, razgovarali smo sa Renatom Matusinović, direktorkom kategorije hrane kompanije Nestlé za jugoistočni evropski region.

Kakvi trendovi su zapaženi kod potrošača u poslednjih godinu dana kada je u pitanju ishrana?

Jedna od pozitivnih strana pandemije je to što su porodice konačno dobile više vremena da se okupe oko trpeze i posvete pripremanju obroka, a primećeno je i da više vode računa o kvalitetu namirnica. Zdrava hrana je visoko na listi prioriteta i u ovom delu Evrope, pažljivo se proučava hranljiva vrednost. Zato Nestlé neprestano prati šta potrošači žele i radi na unapređivanju portfolija proizvoda u tom smeru – zdravije, zelenije, jednostavnije, održivije. Naši glavni dobavljači su upravo domaći i na taj način ujedno podržavamo srpsku privredu.

Brojni stručnjaci napominju da gojaznost u dečjem uzrastu predstavlja ozbiljan zdravstveni problem. Koje korake Nestlé preduzima u borbi protiv nepravilnog razvoja dece?

Već deceniju unazad kroz projekat ZdravoRastimo, koji je deo globalne inicijative Nestlé for Healthier Kids, radimo na edukaciji dece o važnosti zdrave ishrane i redovne fizičke aktivnosti, u osnovnim školama širom Srbije. Takođe, prošle godine smo obeležili Svetski dan kuvara -  okupili smo poznate ličnosti da pripremaju zdrava jela zajedno sa decom kako bi kroz zabavu razvijali zdrave prehrambene navike. Kao deo šireg programa ZdravoRastimo, nastao je i projekat ZdravoKlopajmo koji pokazuje koliko je lako upravljati porcijama pri ishrani. Uskoro ćemo predstaviti ZdravoKlopajmo kuvar, prvu knjigu zdravih recepata za decu i roditelje, koja će, nadamo se, doprineti stvaranju dobrih navika od najranijeg uzrasta. Zdrav životni stil je nezamisliv bez fizičke aktivnosti i zato smo kroz kampanju Sportski dani pokušali da motivišemo decu da vežbaju, u saradnji sa popularnom pevačicom Sarom Jo, koja je kroz svoje društvene mreže pozivala decu da vežbaju. 

Pomenuli ste projekat ZdravoRastimo koji već 10 godina sprovodite u Srbiji. Koliko je uspeha do sada imala ova inicijativa?

Od 2011. godine, više od 100.000 dece je prošlo kroz projekat, u koji je uloženo 500.000 evra. Na uspeh programa uticala je i posvećenost naših partnera, posebno nastavnika iz osnovih škola širom Srbije. Zahvalni smo i na podršci koju nam pružaju Ministarstvo omladine i sporta, Savez za školski sport Srbije, kao i Shtreber platforma koju đaci koriste za učenje. Program ZdravoRastimo se nastavlja jer je cilj kompanije Nestlé da i dalje inspiriše ljude da žive zdravim životom, naročito decu, budući da je u periodu intenzivnog rasta i razvoja najvažnije obezbediti unos kvalitetnih namirnica, a što manje praznih kalorija. Zato je već tada važno podsticati formiranje zdravih životnih navika.

Nestlé je prošle godine unapredio čak 93% portfolija, a taj trend se nastavlja i ove godine. Koliko je kompaniji, kao svetskom lideru u proizvodnji hrane i pića, važno inoviranje asortimana proizvoda i koje promene želite da uvedete?

Konstantno tražimo načine da ponudimo najbolji kvalitet. Usavršavajući kvalitet proizvoda, drastično smanjujemo količine soli i šećera u njima, održavajući superioran ukus dodajući povrće i prirodne začine. Ove godine smo već investirali u proširenje portfolija proizvoda – Thomy, C i Maggi, a planiramo još velikih  inovacija do kraja godine. Naša fabrika u Surčinu je značajno unapredila omiljeni srpski brend C i uvećala svoje proizvodne kapacitete, tako da sada izvozi proizvode u više od 30 zemalja širom sveta.

Poznato je da Nestle, osim na kvalitetu svojih proizvoda i stvaranju pozitivnih uticaja na trendove u ishrani, radi i na unapređenju po pitanju ekoloških navika. Šta je do sada postignuto u toj sferi i koji su budući planovi kompanije?

Kompanije vole da se hvale velikim brojevima kad govore o rezultatima, ali mi smo veoma ponosni na jednu nulu. Naša fabrika u Surčinu je 2019. godine postala prva u Srbiji koja ni gram otpada ne šalje na deponije i tako dostigla ambiciozni Zero Waste to Landfill cilj. Takođe, nastavljamo da izbacujemo plastiku, koja je postala veliki globalni ekološki problem. U skladu sa globalnim ciljevima kompanije, portfolio surčinske fabrike će do 2025. godine imati 100% reciklabilnu ambalažu, a Smarties je prvi Nestlé konditorski brend koji je uveo papirnu ambalažu čime ćemo godišnje uštedeti oko 250 miliona plastičnih pakovanja. Osim toga, nulta emisija štetnih gasova je globalna ambicija za Nestlé do 2050. godine, kao i da do 2025. godine koristimo samo obnovljive izvore električne energije. Ovaj cilj smo lokalno već postigli jer smo sa EPS-om početkom 2019. godine potpisali ugovor o kupovini 100% zelene energije iz hidroelektrana.

Tekst: Promo