Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAMIRNICE KOJE UBLAŽAVAJU NADUTOST I GRČEVE: Korisni saveti da se oslobodite neprijatnih simptoma

Ukoliko vam pritisak u stomaku, stvara samo nelagodnost, evo nekoliko korisnih saveta koji vam mogu pomoći da se oslobodite simptoma

  Izvor: Shutterstock , Youtube / Mona Vand, Pharm. D

Uzroci nadutosti stomaka i gasova mogu biti mnogobrojni, od načina na koji jedete (brzo, uz gutanje vazduha pri jelu), preko problema sa želucem (gastritis, čir), dvanaestopalačnim crevom (čir), gušteračom i žučnom kesom (nedovoljno sokova za varenje), do teškoća s tankim crevom (razna zapaljenja koja ometaju varenje) ili debelim crevom (zapaljenja, preterano stvaranje gasova). U osnovi svih ovih uzroka mogu biti stres, alergija ili intolerancija na određenu hranu (na primer, mleko).

Ovih nekoliko namirnica, takođe će vam garantovano ublažiti nadutost, gasove i grčeve: limun, paprika, bundeva, jogurt...

Možda će vas zanimati

Sveže isceđen limunov sok, posebno kada se pomeša s vodom i pola kašičice sode bikarbone brzo će vam umiriti probavni trakt i eliminisati grčeve i nadutost.

Paprika i drugo povrće bogato vitaminom C smanjuju količinu gasova koji se stvaraju u crevima. Ali, tablete vitamina C imaju suprotan efekat i mogu upravo da izazovu nadimanje.

Bundeva kuvana ili pečena često se koriste u supama ili umacima, a pokazala se i kao odličan lek protiv nadutosti i gasova.

Jogurt takođe olakšava simptome nadutosti, gasova i grčeva u crevima jer sadrži korisne bakterije koje poremećenu crevnu floru vraćaju u normalu.

Možda će vas zanimati

Kim olakšava navedene simptome, a od njega možete napraviti čaj ili pojesti nekoliko semenki nakon obroka.

Bosiljak neka bude nezaobilazan začin u vašim jelima, a takođe i ruzmarin koji će vam pomoći da smanjite nadutost i grčeve, kao i korijander i karanfilić.

Ponekad je neophodno potražiti pomoć lekara, ali ako vam nadutost i gasovi u stomaku stvaraju samo nelagodnost, evo nekoliko saveta koji vam mogu ublažiti simptome:

Jedite polako, izbegavajte naglo gutanje hrane, jer kad jedete brzo i „s nogu”, veća je verovatnoća da ćete progutati i vazduh
Hranu dobro sažvaćite pre nego što je progutate. Izbegavajte žvake i tvrde bombone. Izbegavajte pušenje.

Izvor: Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije