Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NEMA VEĆIH NEPRIJATELJA ZA CREVA: 5 namirnica koje treba da izbegavate ako imate problem sa konstipacijom

Konzumiranje određenih namirnica može dodatno pogoršati situaciju ako patite od konstipacije.

 Ženu boli stomak, ima zatvor Izvor: Shutterstock

Kada nedeljno manje od tri puta praznite creva, smatra se da imate konstipaciju ili zatvor. Ovaj problem je veoma čest i smatra se da oko 42 miliona ljudi u celom svetu pati od istog, kao i da se on češće javlja kod žena nego kod muškaraca.

Kako biste izbegli konstipaciju, veoma je važno da vaša ishrana bude izbalansirana i raznolika. Vlakna su dobar način da se pokrenu creva, ali je važno u jelovnik uključiti i ugljene hidrate koji privlače vodu.

Od ključnog značaja je i hidratacija. Ako neko čak i jede hranu bogatu vlaknima, ali ne konzumira tečnost, postoji mogućnost da se stanje pogorša.

U nastavku vam donosimo spisak od 5 namirnica koje treba da izbegavate ako imate problem sa konstipacijom.

1. Mlečni proizvodi

Osobe čija tela ne mogu da prerade šećer u mlečnim proizvodima mogu da imaju konstipaciju ili dijareju nakon konzumacije mleka. Uprkos tome, oko 65% ljudi ima poteškoće u usvajanju laktoze nakon perioda detinjstva, kako tvrdi Nacionalna medicinska biblioteka u SAD. Ako imate konstipaciju, treba da izbegavate mlečne proizvode kako ne biste osećali nadutost.

  Izvor:

2. Pržena hrana

Namirnice koje su bogate mastima nisu bogate vlaknima, te je zato njima potrebno više vremena da se svare. Masti se vare mnogo duže nego voće i povrće, potrebno im je 24 sata. Ako imate zatvor, izbegavajte namirnice koje su pržene u ulju ili maslacu.

 przena hrana Izvor: Printscreen/ YouTube ASMR Phan

3. Belo brašno

Pržene namirnice mogu se pohovati sa belim brašnom, koje ne sadrži vlakna kao voće i povrće i zato je organizmu potrebno više vremena da ga usvoji.

4. Banane

Banane su bogate vlaknima i ugljenim hidratima, ali mogu da uspore rad organa, umesto da poboljšaju rad creva. To se posebno odnosi na banane koje nisu u potpunosti zrele.

 Banana dijeta Izvor: Youtube / Printscreen / Yummy

5. Pirinač

Pirinač je namirnica koja može dugo da stoji u želucu i koja ne prolazi brzo kroz creva. Zbog toga nutricionisti savetuju da konzumirate smeđi umesto belog pirinča, budući da smeđi pirinač sadrži više vlakana. Beli pirinač se preporučuje u obrnutom slučaju - ako imate dijareju.

Tekst: Lepa&Srećna

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije