Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OPREZNO TOKOM BOŽIĆNOG RUČKA: Nakon posta potrebno je vreme da se organizam pripremi za tešku hranu

Trudite se da na božićnom ručku jedete umereno, a raznovrsno, naročito ako ste postili u prethodnom periodu.

  Izvor: Shutterstock

Posle posta trebalo bi postepeno menjati način ishrane, uvažavajući činjenicu da je organizmu potrebno neko vreme da se prilagodi na promenu, savetuju stručnjaci.

Možda će vas zanimati

Period prilagođavanja razlikuje se od osobe do osobe i zavisi od godina i zdravstvenog stanja, ali svakom je potreban. On može da traje od nekoliko dana do nekoliko nedelja, a biće olakšan ako se u ishranu postepeno uvode namirnice koje su bile isključene iz ishrane.

Najbolje je da u prvim danima po okončanju posta, dominantna hrana životinjskog porekla budu niskomasni mlečni proizvodi (mladi sir, jogurt, kiselo mleko) i posnija mesa (piletina, ćuretina, teletina). Pohovana i pržena hrana nisu dobar izbor nikada, a naročito u ovom periodu. Neka meso bude pripremljeno na druge načine, pečeno ili kuvano. Savet nutricioniste Maje Astaloš jeste da se sa posebnom pažnjom bira meso, baš kao i namirnice koje sa njim smeju da se kombinuju kako bismo ostali zdravi tokom čitave godine, bez obzira na godišnje doba.

Jaja u ishranu treba uvoditi poštujući princip koji glasi: ne više od četiri jajeta nedeljno. Ne zaboravite, i dalje u ishrani treba da bude zastupljena dovoljna količina povrća, voća i žitarica kao i tokom posta. Pokušajte da zadržite riblje obroke u ishrani.

Izvor:Lepa&Srećna

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije