Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TRI JEDNOSTAVNE I BRZE TEHNIKE ZA OSLOBAĐANJE OD STRESA: pobedite napetost koju donosi život u velikom gradu kakav je Beograd

Odlazak na posao i povratak kući u našoj prestonici već sam po sebi zahteva vreme, traži strpljenje, a ne tako retko donosi i stres.

  Izvor: Foto: Shutterstock

Svakodnevna potreba da završimo svoje obaveze, odgovorimo na očekivanja drugih i da ispunimo sve ono što smo stavili na to do listu, kao posledicu ima stres koji je, prema rečima sručnjaka, najčešći uzročnik lakših i težih oboljenja.

Brojni su saveti koji bi Beograđanima mogli pomoći u otklanjanju stresa #bgantistres i nervoze koja nastaje u svakodnevnoj komunikaciji, na poslu, ulici, u prevozu ili drugim situacijama koje život nameće.

  Izvor:

Pored onih opštih koje su većini poznate (jutarnja rekreacija uz muziku, ritual ispijanja kafe, pozitivno okruženje), pitali smo dr Olgu Vasić, specijalistu fizikalne medicine i rehabilitacije Doma zdravlja Milutin Ivković na Paliluli, koje tehnike mogu pomoći kada iznenada dospemo u stresnu situaciju, u poslovnoj komunikaciji, na primer.

– Pomoću tehnike disanja trenutno možete da pomognete sebi. Kada smo pod stresom, prvo reaguje vezivno tkivo: mišići se stegnu a najveći mišić stresa, dijafragma, učini da neravnomerno i nepravilno dišemo. To ima za posledicu pokretanje novog začaranog kruga u vidu loše prokrvljenosti organa i tkiva, a onda dolazi do spazma i bola. Postoje mnoge tehnike disanja kojima možemo regulisati, pa i ublažiti stres. Pranajama ili joga disanja podrazumeva kontrolisano disanje, pri čemu prateći udah i izdah, svesno kontrolišemo um i, smirujuči ga, dovodimo celo telo u balans i mir – kaže dr Vasić.

Preporučuje se i sistem disanja dr Butejka, pa sistem 1-7-1-7. Jedan znači da ne dišete, zatim brojite do sedam i polako udišete, jedan opet znači i da ne dišete, a onda opet brojite do sedam i lagano izdišete. Naravno, sve vreme pratite svoj dah bez upliva drugih misli sa strane. Najjednostavnije je svesno disanje ili udah-izdah disanje, koje izvodite spontano onako kako vama odgovara, pri čemu držite maksimalnu pažnju na praćenje toka udisaja i izdisaja, u potpunom miru, bar desetak minuta.

O tome koliko je naša misao važna u poimanju svakodnevice pa samim time i u prevazilaženju neprijatnih situacija koje život u velikom gradu poput Beograda neminovno nameće, dr Vasić ističe značaj meditacije i pozitivnog mišljenja.

– Neosporno postoje tehnike koje omogućavaju da se meditacijom prevaziđu teška stresna stanja i razne bolesti. Najjednostavnije je da snimite sebi vođenu meditaciju i da se u opuštenom položaju koji vama odgovara, uz relaksirajuću muziku, predate talasima lepih reči i isceljujućih rečenica. Možete to i sami, pustite muziku, lezite i misaono izgovarajte reči: ljubav, dobrota, milost, vaskrsenje, bog, dar, anđeo, isceljenje, zdravlje, sunce…. Sve ove reči imaju vibratorno isceljujuće dejstvo. Molitva i obraćanje Bogu za one koji veruju, uvek je najbolje i najdelotvornije rešenje.

Postojanje specifičnog problema, bilo da se odnosi na život u Beogradu bilo u nekoj drugoj sredini, takođe se može prevazići jasnim suočavanjem s datom situacijiom i EFT tehnikom – tehnikom emocionalne slobode

– Ova tehnika se zasniva na lupkanju određenih tačaka, po akupresurnom sistemu. Tom prilikom definišemo problem i verbalno, dok lupkamo svaku tačku, izgovaramo šablonsku rečenicu kojom u stvari “rastvaramo” ili brišemo problem. Naravno, za ozbiljne emotivne traume posao treba prepustiti terapeutu. Svakodnevne trenutne emocije kao što su bes, nezadovljstvo, nesnalaženje, nedostatak samopouzdanja, napetost, vrlo lako možemo i sami otkloniti.

Povezane vesti

Antistres za moderne Beograđanke

Tekst je objavljen u sklopu projekta "Antistres za moderne Beograđanke" koji je sufinansiran iz budžeta Grada Beograda, Gradske uprave grada Beograda, Sekretarijata za informisanje.

Izvor: Lepa&Srećna

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije