Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

10 UZROKA PROBLEMA SA TIROIDOM: ovo morate izbaciti da bi štitna žlezda radila kako treba

Autor Jasmina Glišić
Autor Jasmina Glišić
Izvor: Foto: Shutterstock

Štitna žlezda je jedna od najvažnijih žlezda u endokrinom sistemu. Osetljiva i delikatna, štitna žlezda može izazvati brojne zdravstvene probleme i problemi pogađaju oko 12% svetske populacije.

Probleme sa štitnom žlezom može biti teško dijagnostikovati na početku zbog mesta na kom je smeštena. Zbog toga, mnogi pacijenti koji pate od problema sa štitnom žlezdom provedu deo svog života bez pravilne dijagnoze.

Šta radi štitna žlezda?

Fokusirana na proizvodnju hormona u telu, štitna žlezda je takođe odgovorna za:

  • Regulisanje metabolizma
  • Kontrolisanje rada mišića
  • Poboljšano varenje
  • Regulisanje rada srca
  • Pravilan razvoj mozga

Najprepoznatljiviji poremećaji tiroidne žlezde uključuju hipotireozu, kada žlezda nije dovoljno aktivna i hipertireozu kada je štitna žlezda prekomerno aktivna.

Nuspojave hipotireoze i hipertireoze

Štitna žlezda je odgovorna za proizvodnju dovoljno hormona za telo, a najčešći hormoni su T3 i T4. Ako se njihovi hormonski nivoi smanje, pacijenti mogu patiti od:

  • Problema sa metabolizmom
  • Dobijanja na težini
  • Ozbiljnog umora
  • Povišenog krvnog pritiska i nivoa holesterola
  • Depresije
  • Kada su ovi hormoni prekomerni, pacijent može da doživi:
  • Anksioznost
  • Nesanicu i probleme sa spavanjem
  • Povećan broj otkucaja srca
  • Značajan gubitak težine
  • Povećani toksini u telu

Štitna žlezda i gljivice

Štetne gljivice koje se nalaze u vazduhu, takođe poznate kao mikroskopske gljivice, mogu izazvati dodatne probleme sa štitnom žlezdom. Ako su ove gljivice brojne u našem telu, to često može dovesti do stanja poznatog pod imenom mikoza.

Druga vrsta bolesti koju uzrokuju gljivice zove se mikotoksikoza i događa se ako smo preeksponirani na gljivice u našem organizmu. Težina trovanja mikotoksinima može se podudariti sa faktorima kao što su nedostatak vitamina, deprivacija kalorija, zloupotreba alkohola i status infektivne bolesti.

S druge strane, mikotoksikoze mogu povećati osetljivost na mikrobiološke bolesti, pogoršati efekte pothranjenosti i zajedno delovati sa drugim toksinima.

Neki od uobičajenih simptoma mikotoksina uključuju iznenadno trzanje očiju i čak simptome multiple skleroze. Zbog svoje farmakološke aktivnosti, neki mikotoksini ili derivati mikotoksina su se koristili kao antibiotici, stimulatori rasta i druge vrste lekova.

Mikotoksini i namirnice koje treba izbegavati

Neke od namirnica koje mogu sadržati mikotoksine uključuju:

  • Alkoholna pića
  • Prepisani antibiotici
  • Ječam
  • Sir
  • Kukuruz
  • Kikiriki
  • Rafinisani šećer
  • Pšenica

Koji su uzroci problema sa štitnom žlezdom?

Obolevanje štitne žlezde može biti uzrokovano mnogim faktorima, kao što su:

  • Fluorid
  • Nasledni faktori
  • Nedostatak joda
  • Pesticidi
  • Zračenje, poput rendgenskih zraka
  • Ishrana koja uključuje soju
  • Cigarete
  • Hronični stres
  • Kontaminanti vode
  • Ksenoestrogeni (nalaze se u hrani i kozmetičkim proizvodima)

Baš kao što neke namirnice izazivaju ozbiljne probleme sa štitnom žlezdom, druge vam pomažu da ostanete zdravi i poboljšate performanse žlezde.

Takve namirnice uključuju:

  • Brazilski orah
  • Jaja
  • Riba
  • Voće
  • Bilje
  • Pečurke
  • Suncokret

Kada je u pitanju povrće, neke vrste treba izbegavati kako ne bi bilo problema sa štitnom žlezdom. Neke od ovih problematičnih povrća uključuju kupus, brokoli i prokelj. Osim povrća, za održavanje idealnog zdravlja štitne žlezde, trabalo bi da izbegavate:

  • Mahunarke
  • Alkohol u bilo kom obliku
  • Kafu
  • Pohovanu hranu
  • Prerađenu hranu
  • Soju
  • Rafinisani šećer
  • Mlečne proizvode (preterano konzumiranje)

Da biste uravnotežili rad štitne žlezde i podstakli njeno zdravlje, počnite tako što ćete izbeći gore navedene proizvode. Organsko i sveže povrće i voće su odlični za vaše opšte zdravlje, a isto tako su sjajni za zdravlje štitne žlezde. Osim vitamina i minerala, imajte na umu da ćete morati da konzumirate puno zdravih proteina i masti.

Izvor: Stil

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...

Popularno

Najnovije