Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DA LI ODRASLI MOGU DA POVEĆAJU VISINU: stručnjaci otkrili kako da uvek izgledamo više

Da li odrasla osoba može da poraste? Evo šta treba da uradite da biste izgledali više za nekoliko centimetara...

  Izvor: Foto: Profimedia

Na visinu u odraslom dobu u najvećoj meri utiče genetika, zatim pol, pojedini poremećaji (gigantizam, nanizam, Marfanov sindrom, Daunov sindrom), kao i fizička aktivnost i ishrana.

PROČITAJTE JOŠ: MAGIČNA DIJETA ZA CICIJE: ovo je najjeftiniji način da brzo smršate

Kada je visina u pitanju, geni igraju najvažniju ulogu - ako pojedinac ima visoke roditelje, veće su šanse da će i on biti visok. Pol je takođe bitan biološki faktor koji utiče na ukupnu visinu jedne osobe. Prosečna visina je generalno veća kod muškaraca nego kod žena, a za ovu činjenicu su odgovorni polni hromozomi. Raznovrsna ishrana utiče na mogućnost pojedinca da poraste, a unos kalcijuma i proteina naročito je važan tokom perioda rasta i razvoja. Redovno bavljenje fizičkim aktivnostima tokom perioda rasta takođe je bitan faktor budući da se na taj način podstiče lučenje hormonarasta.

Kod žena se, inače, puna telesna visina postiže uglavnom između 14. i 15. godine, a kod većine muškaraca do 16. godine, dok se računa da rast definitivno kod svih prestaje do 21. godine. Visina se, nažalost, ne može povećati posle ovih godina, čak ni uz pomoć dobre ishrane i fizičke aktivnosti. Ipak, ono na čemu se može raditi jeste pravilno držanje. Dobro držanje pomoći će nam da izgledamo više, dok će isto tako smanjiti rizik od bola u leđima i glavobolje. Stomačni i leđni mišići igraju važnu ulogu kada je pravilno držanje tela u pitanju, te je zato veoma važno da radimo vežbe koje upravo jačaju ove grupe mišića (takve vežbe su npr. trbušnjaci, plank tj. izdržaj, itd.).

PROČITAJTE JOŠ: OVA DIJETA NIŠTA NE POMAŽE: naučnici potrošili milione, ali ovako se kilogrami ne mogu izgubiti!

Posle 40. godine postoji i mogućnost gubitka telesne visine npr. usled osteoporoze. Da biste smanjili rizik od ove pojave, potrudite se da unosite dovoljno kalcijuma i vitamina D i da se uopšte raznovrsno hranite, da redovno radite vežbe snage, unosite dovoljno tečnosti, ograničite konzumiranje alkohola (ukoliko ga pijete) i ostavite pušenje (ukoliko ste pušač).

Izvor: Doktor

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije