Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako stres gomila kilograme: histaminska hrana koju bi trebalo da izbegavate

Sveža i neprerađena hrana ima nizak nivo histamina. Zato je odlična i kao lek za stres - ako prolazite kroz stresan period i ako ustanovite da vaš organizam loše reaguje na histamin, vreme je da počnete sa niskohistaminskom hranom. ...

  Izvor: LepaiSrecna

Naduvenost, preterano znojenje, svrab ili talasi hladnoće i vreline, sve to mogu biti simptomi neprijatne reakcije organizma na histamin u hrani. Baš kao što su to ponekad i nizak pritisak, aritmija, ali i anksioznost i depresija.

Kako objašnjava poznata autorka i psiholog Doreen Virtue u svojoj knjizi "Don't Let Anything Dull Your Sparkle", sve namirnice sadrže histamin ali neke sadrže mnogo histamina.

Ovaj pokretač alergijskih reakcija u telu je, zapravo, organsko jedinjenje azota koje je dragoceno za naš imunitet kao i fiziološke funkcije stomaka.

Međutim, ako smo alergični na histamin, telo burno reaguje na njega. Pošto stres, takođe, indukuje proizvodnju histamina, možemo čak i reći da smo svi "prirodno alergični" na stres, naglašava Doreen.

PROČITAJTE JOŠ: Moja uspešna dijeta: skinula sam silne kilograme pomoću zelenog čaja

U eksperimentu koji je nazvala "30 dana bez histamina", autorka je već posle dva dana osetila ogroman priliv mladalačke energije. Samo nekoliko dana kasnije, zaključila je da se više nikad neće vratiti starim navikama, a naročito da više neće podleći želji da konzumira velike količine histaminske hrane.

"Najveći broj namirnica sa visokim sadržajem histamina su, zapravo, stare namirnice", kaže Doreen. "Reč je o odležalim, ukiseljenim, fermentisanim namirnicama, koje - dakle - nisu sveže! Zar to nije mračno, samo po sebi? Zato i jesu opore, ljute, kisele... "

Nasuprot njima, sveža i neprerađena hrana ima nizak nivo histamina. Zato je odlična i kao lek za stres - ako prolazite kroz stresan period i ako ustanovite da vaš organizam loše reaguje na histamin, Doreen preporučuje da visokohistaminsku hranu zamenite niskohistaminskom.

Dakle, izbegavajte:

  • Prerađevine od mesa i živine, kao i sve vrste prerađene ribe
  • Ukiseljene mlečne prerađevine, naročito prezrele sireve i mlečne namaze
  • Jela koja se spremaju sa kvascem, naročito su od brašna
  • Bilo koje ukiseljene namirnice u sirćetu
  • Crno vino
  • Fermentisane namirnice
  • Prerađevine od soje
  • Aditive i konzervanse

PROČITAJTE JOŠ: 7 namirnica koje treba da zaboravite ako želite vitak struk: evo koja hrana stvara masne naslage

Uz to, neke namirnice i prirodno sadrže visok nivo histamina: avokado, spanać, paradajz, plavi patlidžan, ljute papričice, jagode, orasi (osim makadamije), semenke (izuzev čia semenki) i papaja. Kao što i sami primećujete, reč je o namirnicama koje su i prirodno ljute ili kisele. U "histamin dijeti" možete odlučiti i da njih izbegavate, a evo i koje namirnice treba da uvrstite u ishranu pod takvim režimom.

Rafinisani šećer zamenite javorovim sirupom, prelive za salatu na bazi sirćeta zamenite maslinovim uljem i morskom solju. Izbacite s jelovnika kafu i crno vino,  a ubacite čaj od kamilice i napitke od svežeg voća i povrća. Umesto spanaća, jedite kelj, a umesto plavog patlidžana bundevu. Pšenicu zamenite pirinčem, ovsom i kukuruzom. Umesto ljute papričice, kao začin koristite beli luk, origano, ruzmarin i žalfiju.

Priredila: Marija Mićanović

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije