Ovde se radi kako o vašoj profesiji i karijeri, tako i tome kakva ste ličnost, koja interesovanja imate i koje su to zanimljive činjenice o vama.

Lični brend je sličan kompanijskom brendu, gradi se da bude prepoznatljiv i da izdvaja ličnost iz mase. To je način da se pozicionirate i promovišete na tržištu. Govori o tome ko ste i šta ste i šta možete da uradite za druge ljude. 

Sva interakcija koju imate s drugim ljudima gradi vaš lični brend: sastanak, poziv, i-mejl – sve su to aktivnosti koje demonstriraju vaš brend. Jedno im je zajedničko: imate svega nekoliko sekundi da ostavite povoljan prvi utisak i upravo zato želećete da ih najbolje iskoristite.

Možete se zapitati – da li mi je potreban lični brend? Pa već ga imate! Ono što je potrebno jeste da ga plasirate, održavate i unapređujete. Treba da preuzmete kontrolu nad svojim predstavljanjem svetu. 

Mnogi profesionalci smatraju da je dovoljno imati profil na Linkedinu ili sličnoj poslovnoj mreži i ne posvećuju puno pažnje održavanju profila, povezivanju s drugima ili osvežavanju aktuelnim informacijama. To govori o njima i njihovom ličnom brendu više nego informacije koje se na profilu nalaze.

Budite naročito pažljivi s Fejsbuk profilima. Poslodavci sve češće koriste tu mrežu da vide kako se predstavljate. Ljudi su obično opušteniji sa sadržajima koje plasiraju na taj način, Ne trude se da budu poslovni, olako prihvataju kontakte i ne zaštićuju dovoljno lične podatke. 

Razmislite o tome kakvu sliku odaje vaš profil na Fejsbuku. Uporedite ga sa svojim profesionalnim profilom i slikom koju odaje. Da li su usaglašeni? Da li šalju istu poruku u svet?

Vaš lični brend treba da bude konzistentan, vaši profili usaglašeni. Slika koju pokazujete svetu treba da je jedinstvena. 

Vaš lični brend je vaša lična odgovornost, vaša slika u svet ide onako kako je sami pošaljete.

Piše: Tatjana Šokčić, poslovni konsultant, predavač i osnivač HR Centra za razvoj poslovanja