Američko šoping ludilo koje je pre nekoliko godina postalo popularno i kod nas, danas je ponovo počelo. Stigao je famozni "Crni petak" i mnogi jedva čekaju da danas krenu u šoping, nabave sve što im je potrebno i ostvare što veće uštede.

Pazite - danas ćete lakše nego ikada kupiti i ono što vam ne treba, a samo zato što deluje jeftino, zaboravićete da obratite pažnju na kvalitet.

Da vam se crni petak ne bi pretvorio u crnu rupu u budžetu, važno je da uradite dve stvari: da pažljivo isplanirate kupovinu (napišite spisak stvari koje vam stvarno trebaju) i saznajte u nastavku kako da izbegnete lažne popuste, koji su u poslednje vreme sve češći trik veštih prodavaca.

"Famozni "Crni petak" mnoge prodavnice koriste kao priliku da se reše velike količine odeće koja se nije prodala po redovnim, a ni po sniženim cenama. Ona je spakovana u skladište i čeka svoju priliku za ponovni izlazak pred kupce. "Crni petak" je jedinstvena prilika za to jer je fokus kupaca usmeren prema kupovini što povoljnijih komada. Ali, imajte u vidu da tkanine imaju svoj rok trajanja i oštećuju se tokom stajanja, a na ovakvim popustima često se nudi roba stara nekoliko sezona", otkriva Alma Premerl Zoko, modna savetnica.

Moda, žena, kupovina, šoping
Shutterstock  

Ona je objasnila kako da proverite da li je odeća stajala dugo u radnji.

"Počnite s etiketama. Ako su starije, zgužvane ili nekoliko puta prelepljene etiketama za popust (pogledajte imaju li tragove crvenih ili narandžastih nalepnica), znajte da je reč o odeći koja nije prodata nekoliko sezona. Dobro pogledajte tkaninu da je negde rašivena. Sve što kupujete skinite s vešalice i pogledajte ramena odevnog predmeta - ne sme biti trag ofingera na njemu. I za kraj pomirišite odeću - ako osetite miris vlage, ne kupujte, malo koliko bilo jeftino", upozorava Zoko.

Ako kupujete preko interneta, obratite pažnju na recenzije za stranicu, ali i mere proizvoda, kako kasnije ne biste morali da se maltretirate sa povraćajem robe.

Puno ljudi govori kako su primetili da prodavci pred velika sniženja prvo povećaju cene, pa ih onda navodno spuste. Često se nailazi na prevare ovakve vrste, ali ih mali broj ljudi prijavljuje inspekciji, pa takve stvari prolaze nekažnjeno.

Verovali ili ne, rezultati jednog istraživanja popusta s evropskog tržišta iz 2022. godine pokazali su da je čak 98 odsto sniženih proizvoda zapravo imalo istu ili čak višu cenu od uobičajene, prenosi 24satahr. Ako znate da racionalno raspolažete novcem i resursima, Crni petak vam nije ni potreban.

Tekst: Lepa&srećna

BONUS VIDEO

Kurir TV KAKO JE CRNI PETAK DOBIO OVO IME? Sve je počelo bezbrižno u Filadelfiji, a onda su uleteli navijači! U Srbiji se OGLASIO I MUP