Nije se još dogodilo da saradnja jedne poznate ličnosti i parfimerske kuće potraje čitavih dvadeset godina, kao što je to pošlo za rukom Antoniju Banderasu i kompaniji PUIG. Ovaj značajan jubilej bio je povod da se uputimo u Marbelju, u čijoj okolini je rođen ovaj čuveni glumac neodoljivog pogleda i opijajuće harizme. 

U razgovoru s njim shvatili smo koliko je požrtvovanja i vere bilo potrebno da uloži u ovaj brend, koji je u neku ruku postao neodvojivi deo njegove ličnosti i njegovog šarma. 

Šta odlikuje vaše parfeme i AB Fragrances održava na samom vrhu već dve decenije?

Veliki broj faktora utiče na to da jedan brend bude i ostane visoko pozicioniran na tržištu. Naravno, počeću od nečega vrlo jednostavnog što je i našim kupcima poznato, a to je upravo dobar odnos kvaliteta i cene parfema. Takođe, bitna stavka je tim odličnih parfimera kompanije PUIG koji, osim toga što umeju da stvore izuzetne mirise, brinu i o izgledu ambalaže. Svaki detalj proizvoda pažljivo je osmišljen. Tim ljudi koji stoji iza svega pokazao je da je moguća saradnja s poznatom ličnošću, koja se ne zasniva jedino na snimanju reklama. Ja im nisam samo dao svoj potpis, već sam u projekat uključen od prvog dana i to u više aspekata. Mnogi me pitaju da li se ja bavim i kreiranjem mirisne note, ali ne, tu se ne mešam mnogo jer nemam potrebno znanje za tako nešto. Ipak, s parfimerima pričam otvoreno kako bi uspeli da stvore jasnu sliku o meni, o tome ko sam ja kao osoba. Nesebično im otkrivam sve što im može značiti za kreiranje jedinstvene note koja će napuniti bočicu. U početku parfemi su bili uglavnom vodenastih, svežih nota, a u novijim izraženije su arome duvana, kafe, kože... S vremenom smo stvorili sofisticiranije mirise nego što su oni od pre dvadeset godina. Vrlo važna stavka u održavanju našeg brenda jeste i prezentacija proizvoda u svakoj državi ponaosob. 

PROČITAJTE VIŠE: Elena Martinez: U Srbiji mi je kao kod kuće

Zaista ste vrlo angažovani oko ovog brenda?

Jesam, a mislim da je to i najvažnije. Zapravo, svi ti faktori zajedno.

U procesu kreiranja parfema koji vam je deo najzanimljiviji?

Onaj najnaporniji. Na putovanjima uspevate da se upoznate sa uticajem vaših proizvoda u različitim zemljama, ali i da otkrijete kako na teritorijama koje su sušta suprotnost, poput Brazila i Rusije, vaš brend ipak uspeva podjednako dobro. Takođe je zanimljivo videti i upoznati timove ljudi zadužene za razvoj brenda u tim državama. Ipak, i pored ovih dobrih strana, putovanja umeju da vas izmore. Nekad je jedini razlog da nastavimo to što svom snagom verujemo u projekat.

KAKO NASTAJU ŽENSKI PARFEMI PO UZORU NA DAME IZ OKRUŽENJA ANTONIA BANDERASA? PROČITAJTE NA SLEDEĆOJ STRANICI!

PageBreak

Verujemo da stvaramo nešto jedinstveno, nešto što niko pre nas nije uradio. Naš brend zapravo je i najduža saradnja jedne parfimerske kompanije i jedne poznate ličnosti, zbog čega smo vrlo ponosni. Baš to nam daje snagu da nastavimo dalje, da budemo uspešni još 20 godina, najmanje!

Rekli ste da su muški parfemi inspirisani određenim periodima vašeg života, a čime ste se rukovodili u stvaranju ženskih mirisa? 

Pretpostavljam da su parfimeri zamišljali žene iz mog okruženja i po tome kreirali mirisne note. Parfem je ipak deo ličnosti, a mi odlučujemo o tome kakva ćemo ličnost biti. Cipele koje ste odabrali, vaša frizura, ali i pirsinzi koje imate na licu meni šalju poruku o tome ko ste vi. Izbor parfema takođe govori nešto o vašoj ličnosti. Sve je vrlo senzualno - taj način na koji se prepuštamo čulima, kao i to kako sami kreiramo svoju autentičnost. Stoga pretpostavljam da zamišljaju žene iz mog okruženja i stvaraju nešto specijalno za njih.

Da li ste uvek saglasni s krajnjim proizvodom?

Da, naravno, mada ja nisam taj koji donosi finalnu odluku. Mogu da dam svoje mišljenje o pojedinim mirisima, o komponentama za koje sam zainteresovan, da izrazim stav sa svoje umetničke strane. Ipak, retko se dešava da na sastancima s timom diskutujem samo o parfemima. Nekada nas priča navede na potpuno druge teme, poput politike. Oni tada hvataju beleške i prave paralelu između toga što im govorim i mirisnih nota. Vrlo je čudan taj svet apstrakcije. Na primer, u knjizi Parfem Partika Ziskinda glavni akter sintetiše miris ljudi. Bukvalno. Sve je to vrlo apstraktno i komplikovano da se objasni. Muzika takođe igra posebnu ulogu u našem umu, baš kao i miris. Zapravo, mi i ne osećamo posredstvom nosa, već mozga.

Kada biste bilo koji miris na svetu mogli zarobiti u bočicu, koji bi to bio i zašto?

(Smeh) Zaista ne znam. Voleo bih možda da sintetizujem miris grada ili, na primer, žene. 

To bi bilo zanimljivo...

Kada sam prvi put došao u kompaniju, doneli su mi jedan minijaturni kofer s bočicama na kojima nije pisao naziv mirisa. Tek kada ih okrenete naopako, mogli ste videti o kojoj je noti reč. Bila je to mala igra. Sećam se da sam pomirisao jednu bočicu i shvatio da mi je aroma veoma poznata, ali nisam znao koja je u pitanju. Posle nekog vremena odustao sam od pogađanja, okrenuo bočicu, a na njoj je bilo napisano - nedeljno jutro. Zapitao sam se kako su uspeli da stave miris nedeljnog jutra u bočicu, ali mogli su jer nedeljno jutro zaista miriše posebno. Takođe, uspeli su da sintetizuju miris Menhetna, jer on miriše na kombinaciju asfalta i hot-doga. Tako miriše Njujork. Kako kročite na Menhetn, taj miris vas prosto pregazi, kao voz. Mirisi su veoma komplikovani, a istovremeno mogu biti veoma agresivni. Dopada mi se kada ljudi suptilno koriste parfeme i ne ugrožavaju tuđ ritam. Mislim da bi on trebalo da bude u pozadini, vrlo diskretan.

Poput sitnog detalja, ali esencijalnog?

Da, on je tu, ali ga ne primećujete, u tome je čar.

Ako Njujork miriše na asfalt i hot-dog, koji miris je tipičan za Holivud?

Holivud je drugačiji jer se nalazi na mestu gde ima više prirode. Možda ga najbolje karakteriše miris sveže pokošene trave. Los Anđeles je kao velika, velika bašta. Naravno, saobraćaj je tu, ali ipak se osećaju te cvetne note.

Pošto imate kolekciju parfema, kako iz dana u dan birate na koji ćete da mirišete?

Ljudi iz kompanije ne žele da ovo kažem, ali Diavolo koristim najčešće. Vrlo je svež.

On je poput prvog deteta? 

Da, najstarije dete, ima čitavih 20 godina! Ujutru kada se istuširam, volim da upotpunim taj osećaj svežom notom i tada odaberem Diavolo. U kompaniji su mi rekli da moram da kažem kako koristim Power of Seduction, ali ne koristim ga toliko često iako smatram da je definitivno najbolji. Ne znam kako bih ga definisao, ali zaista ima nešto seksi u tom parfemu.

Šta svet glume i svet parfema imaju zajedničko?

Formiranje karaktera je nešto što bi bilo slično. Poput odeće, i parfem je nešto što možete „obući”. Baš kada sam započeo rad na mjuziklu Devet, lansirali smo parfem Mediterraneo, pa sam njegov miris povezao s likom koji sam glumio. Preko dana uglavnom nisam koristio nijedan parfem, ali pre dolaska u pozorište, kao i pred sam izlazak na scenu, naprskao bih se Mediterraneom. Na ovom mjuziklu radio sam sa čak šesnaest žena i bio jedina muška uloga! U određenim scenama žene bi bile u vrlo bliskom kontaktu sa mnom i mogle su osetiti moj parfem odnosno notu Mediterranea. Jednog dana zaboravio sam da ga naprskam i one su odmah shvatile da se nešto promenilo. Neke od njih su mi prišle i rekle: „Danas nisi koristio parfem? Potpuno drugačije mirišeš!”. U tom trenutku sam shvatio da sam zaista zaboravio da napravim tu vezu između svog karaktera i parfema, koju sam do tada svakodnevno primenjivao. Potpuno sam povezao Gvida Kontinija, lika iz mjuzikla, s parfemom Mediterraneo, a sem mene, toga je bila svesna i cela glumačka ekipa, kao i kompanija PUIG.

Koji biste AB parfem preporučili našim čitateljkama?

Preporučio bih svoj poslednji parfem Power. Mislim da je on odlično dizajniran i predstavljen publici, a takođe u njemu osećam tu dozu misterioznosti neophodne za jedan parfem. Zapravo, moraću da pitam parfimere čim ih vidim, koja je to tajna mirisna nota u pitanju. Veoma mi se sviđa, poseduje tu pozadinsku aromu, o kojoj smo pričali. Objasnio bih to preko muzike. Sigurno vam se desilo da kupite CD ili ploču omiljenog izvođača i vrlo brzo odaberete omiljene pesme. Međutim, nakon određenog vremena, dok  slušate, neke druge pesme počinju da vam postaju primamljivije od tih prvih. Tako je bilo i sa ovim parfemom. Kada sam ga prvi put pomirisao, nije mi se toliko dopao. Iz kompanije su mi poslali njegov uzorak, pa sam počeo da ga koristim i privikavam se na miris. Nakon par dana shvatio sam da mi ponestaje parfem iz te bočice, pa sam brzo pozvao ljude iz kompanije da mi pošalju novu dozu. Sad imam tri bočice kod kuće, a takođe i danas koristim baš parfem Power of Seduction. 

Tekst: Violeta Vasiljević

Izvor: Lepa i Srećna