Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAJBOLJE PIĆE

ŠOKANTNO OTKRIĆE! KAKO VODA OBARA VISOK PRITISAK: Najviše Srba boluje od hipertenzije, a evo kako tečnost pomaže

Autor Jasmina Glišić
Autor Jasmina Glišić

Kad srce počne da ubrzano kuca zbog suženih krvnih sudova, pomozite mu - čašom vode!

Izvor: Foto: Shutterstock

Visok pritisak muči najviše pacijenata u Srbiji, a desetine hiljada ljudi zbog hipertenzije pije lekove svakog dana. Međutim, sitne promene u životnom stilu mogu da ublaže simptome. Jednostavan način da se pritisak dovede u normalu jeste da pijete odgovarajuću količinu vode. Naime, hipertenzija zapravo znači povećan pritisak u krvnim sudovima i vitalnim organima, uključujući i srce i pluća. 

Možda će vas zanimati

 Ako nema dovoljno vode u organizmu, krvni sudovi se sužavaju još više, jer telo pokušava da zadrži tečnost. Zato i srce pumpa sve jače, jer se trudi da dopremi kiseonik do različitih delova tela. Bolja hidratacija pomaže organizmu da se izbori sa ovakvim stanjem, a da biste bili sigurni da unosite dovoljno tečnosti, i to - ravnomerno - potrudite se da od jutra do večeri popijete 5 flašica od po pola litre vode.

Rasporedite ovu količinu na broj sati koliko provedete budni, a ako tokom dana i vežbate ili se pojačano znojite, povećajte dozu ovog dragocenog napitka. Nećete oboriti pritisak momentalno, ali će uticati na ublažavanje hipertenzije

Ne zaboravite da mnogi pacijenti koji pate od visokog krvnog pritiska često ne osećaju nikakve simptome, zato stručnjaci preporučuju da stariji od 40 godina redovno mere krvni pritisak i raspitaju se da li postoje genetske predispozicije za hipertenziju. Stručnjaci ističu da su najčešći faktori za dobijanje visokog krvnog pritiskadijabetes tipa 1 i 2, gojaznost i konzumiranje hrane koja sadrži puno soli.

Takođe, sekundarna hipertenzija uglavnom nastaje zbog bolesti bubrega i neravnoteže hormona. Stručnjaci ističu da treba smanjiti unos soli na 6 g dnevno kako biste smanjili krvni pritisak, da jedete više voća i povrća, budete fizički aktivni i izbegavate alkohol. Preporučuje se da smanjite unos kofeina, ostavite pušenje i spavate najmanje 6 sati svake noći.

Pročitajte i ovo

Izvor: Lepa&Srećna

Najbolje iz rubrike

Inicijalizacija u toku...

Popularno

Najnovije