Profesionalac dolazi na posao na vreme, uredan i spreman da obavi rad za koji je plaćen, piše Lepa & Srećna.

Cenjen je onaj kolega koji to omogućava i drugima i odnosi se prema njima s uvažavanjem i poštovanjem. Ako osećate animozitet kolega i šefova, proverite da li možda imate neku od ovih, vrlo neprofesionalnih navika i oslobodite je se što pre.

1. Hvalite se.

Normalno je da budete ponosni na svoje uspehe, prirodno je da poželite i da o njima pričate. Međutim, ako neprekidno pričate o svojim postignućima, govorite o njima nadmeno i ističući tuđe propuste, to neće naići na odobravanje.

2. Stalno kasnite.

Osnovna je profesionalna pristojnost da dođete na vreme na posao. Često drugi ne mogu da obavljaju svoje poslove ako vi prvo ne odradite svoj deo, a posebnu omrazu će izazvati stalno kašnjenje na sastanke. I drugi imaju sitne obaveze koje bi mogli da obave u tih desetak minuta dok čekaju da se vi pojavite.

3. Aljkavi ste.

Možda dolazite na posao tip-top sređeni, ali zajednička kuhinja na vašem spratu ostaje u haosu posle vas? Ako ostavljate prljavu sudoperu, mokar i zamazan sto i slivnik zapušen ostacima voća, to je istovremeno govori i o vašoj aroganciji ali i o potpunoj nezrelosti.

4. Uvek imate niz pitanja kad god dobijete novi zadatak.

Naravno, nema glupih pitanja, ali neka pitanja stvarno nerviraju i šefove i kolege. To su situacije kad neko pita "samo da bi nešto pitao". Ako zaista toliko nije dobro objašnjen vaš novi zadatak, nemojte dodavati - jedno za drugim - pitanja u nizu pa nizove pitanja, već promislite koja su najvažnija i sistematizujte ih tako da se ne ponavljaju.

5. Stalno se žalite.

Nema osobe koja nije poželela da se požali - na šefa, na kolegu, na sam posao! Ali ako se stalno žalite, od ulaska u firmu pa do odlaska kući, videćete da će polako početi da vas izbegavaju.

7. Obavljanje dugih privatnih razgovora.

Na poslu su svi radi posla za koji su plaćeni, pa i vi. U mnogim kompanijama postoji zvanična politika da su privatni telefonski pozivi i SMS poruke tokom radnog vremena zabranjeni, odnosno, da ih možete obavljati tokom pauze. Međutim, i ako takav službeni propis ne postoji, neformalno je pravilo da privatne razgovore svedete na minimum i obavljate ih tiho i diskretno, a delikatne teme svakako ostavite za trenutke posle radnog vremena.

8. Šminkate se ili lakirate nokte na radnom mestu.

Radno mesto je, takođe, javno mesto. Kao što nije prikladno da se šminkate na ulici ili lakirate nokte u pozorištu, izbegnite to i na poslu. Ako vam se i dogodi neka sitna kozmetička nezgoda, pođite do toaleta i popravite je tamo.

9. Preglasni ste.

Bilo da puštate muziku preko zvučnika ili vodite razgovore tako da svi u kancelariji mogu da vas čuju, verujte da svi osećaju da im smetate, ali vam neće svi to reći.

Većina ljudi želi da posao obavi što brže i što pre, tako da im buka smeta. Ako se njihov posao sastoji i u obavljanju telefonskih poziva, onda će ih vaša buka potpuno onemogućavati da završe rad. 

10. Psujete.

Prostački rečnik nije odlika profesionalaca. U nekim kompanijama, ne samo da će vas smatrati nevaspitanim, već vas psovke mogu odvesti i na "mali razgovor" u kadrovsku službu. Eksplicitan rečnik pun seksualnih izraza naročito je neprikladan u interakciji između kolega i koleginica.

Izvor: Lepa & Srećna