Osnovne ideje festivala su fotografija kao deo savremene umetnosti, sociološki fenomen, moćno komunikacijsko sredstvo i fotografija kao dokument o vremenu.

Gosti -  izlagači kao i predavači - dolaze iz šest zemalja (SAD, Holandija, Nemačka, Austrija, Švedska i Bugarska), kako bi upotpunili program festivala koji će se održati na više  lokacija u Beogradu (GO Vračar, Dom omladine Beograd, UK Parobrod, UK Palilula, Kulturni centar Beograda - galerija  Artget, Jugoeksport, Press centar Udruženja novinara Srbije, Akademija umetnosti u Beogradu i Astronomska opservatorija Zvezdara).

“U krevetu sa fotografijom” naziv je tribine kojom će biti otvoren četvrti festival fotografije “VIZUALIZATOR”. Gost iz Bostona i jedan od istaknutih fotografa današnjice, Skot Brauer, zajedno sa predstavnicima fotografskih organizacija, biće učesnik ove tribine na kojoj će se govoriti o etici, ulozi i položaju fotografije danas. Gospodin Brauer će, potom, i svečano otvoriti festival izložbom pod nazivom “This is the worst party I’ve ever been to” koja prati kampanju za ovogodišnje američke predsedničke izbore prikazujući banalnost i propuste pravljene tokom njenog vođenja. Autor predstavlja izbore na konceptualan način. Između ostalog, na fotografijama se mogu videti predsednički kandidati, Donald Tramp i Hilari Klinton u neočekivanim situacijama. Tribina će početi u sredu, 16.novembra u 17 časova, a izložba istog dana u 19 časova u Ustanovi kulture Parobrod. Tom prilikom biće organizovan i koktel za posetioce.

Na tribini “Selfi generacija, selfi nacija” biće reči o fotografiji kao osnovnom komunikacijskom sredstvu i “selfiju” kao fenomenu 21. veka. Izložbom PRESS PHOTO SRBIJA koja podrazumeva i dodelu nagrade pobedniku konkursa za najbolju medijsku fotografiju u Srbiji, festival će biti svečano zatvoren. Tribina će početi u četvrtak, 24. novembra u 17:30 časova, a izložba istog dana u 19 časova u Domu omladine Beograd.

“VIZUALIZATOR” će obuhvatiti i izložbe Fotodoksa (Nemačka), Lorenta Ziglera (Austrija), Tobiasa Falta i Klare Kalstrom (Švedska), foto-kolektiva Invert i Milana Živkovića (Srbija).