Pobeda pripada najupornijima, reči su Napoleona Bonaparte, a znanje, iskustvo, posvećenost i marljivost samo neki od neophodnih preduslova uspeha. Time se vodi i Aleksandra Stojanović, mlada direktorka koja vešto i znalački upravlja korporativnim poslovima u kompaniji MK Group. Nakon završenih master studija na Univerzitetu Šefild, svoj poslovni put započinje u MK Group, gde je već devet godina. Kao mlada liderka na visokoodgovornoj poziciji, Aleksandra je bila naša sagovornica u rubrici Jake žene Beograda.

Kako je tekao vaš razvojni put u kompaniji koja je jedna od najuspešnijih u Srbiji i regionu?

Kažu da jaki brendovi današnjice moraju imati svoj tzv. personality zasnovan na atributima i vrednostima koje se preklapaju sa karakteristikama i stavovima ljudi koji su ljubitelji određenog brenda. Isto tako verujem da je potrebno i da zaposleni dele ista interesovanja i razmišljaju na sličan način kao kompanija za koju rade, jer na kraju oni su najbolji ambasadori brenda. Naša grupacija je dosta porasla u proteklih 10 godina i od jedne uspešne domaće kompanije, postala regionalni lider u granama u kojim posluje. Sa razvojem MK Group, razvijao se i moj poslovni put. Od šefa kabineta do direktora korporativnih poslova i člana borda kompanije Fintel Energija - lidera u industriji vetroparkova Srbije. Jednom rečju- dinamično.

Na čelu ste sektora za korporativne poslove. Šta to sve podrazumeva? Koliki je značaj dobro osmišljene strategije i komunikacije danas?

Reč je o nadležnostima koje podrazumevaju održavanje i unapređenje dobrih odnosa sa svim relevantnim interesnim grupama, uključujući vladine i nevladine organizacije, poslovnu zajednicu, kao i saradnju sa medijima. Dodatno, u mojoj nadležnosti je unapređenje poslovanja holdinga, ali i izgradnja dobre reputacije u javnosti. U najkraćem, dosta široko polje aktivnosti koje svaki put pruža novu dozu kreativnosti u radu, čineći moj posao uvek i iznova zanimljivim. Kada radite u kompaniji sa dobro formulisanom svrhom i jasno definisanom vizijom, onda je veliki izazov, ali i odgovornost, da efikasnom strategijom i timskim radom, svaki od ciljeva sprovedete u planove koji se ostvaruju. Smatram da je u današnjem vremenu online zajednice od presudnog značaja transparentnost poslovanja i komunikacija kompanije sa javnošću.

Koje su najvažnije osobine i veštine koje dobar menadžer mora da ima? Koliko ih primenjujete i u privatnom životu?

Odgovornost, prema sebi i drugima. Pozitivan stav i dobra energija su takođe bitne jer se prenose na sve članove tima stvarajući dobru poslovnu klimu. U svakom odnosu pa i poslovnom, efikasna komunikacija rešava i najteže probleme. Zbog toga se trudimo da ključne vrednosti kompanije poput pouzdanosti, timskog duha, inovativnosti i odgovornosti, prenesemo na sve članove našeg kolektiva. Na kraju, dobrog mendžera čini iskustvo satkano od niza uspeha, ali i padova. Baš kao i u životu, na greškama se uči. Dužnost menadžera je poput roditelja, da svoja iskustva nesebično prenese na članove tima.

Mk Grupa posluje u oblasti agrara, turizma, finansija... Na koju ćete staviti akcenat u 2020. godini i u budućnosti?

Iskoristila bih priliku da pre svega pomenem da ovu godinu zatvaramo sa jednom humanom, ali pre svega društveno odgovornom akcijom. Naime, za sve naše zaposlene koji su postali roditelji u 2019. obezbedili smo novčanu subvenciju i time stavili do znanja da MK Grupa ne vodi računa samo o poslovnim bilansima. Ovu godinu zatvaramo sa 165 novorođenčadi i to je brojka koja za nas ima veliki značaj. Ako govorimo o poslovnim planovima, sledeću godinu nastavljamo sa novim akvizicijama u oblasti bankarstva, turizma i agrara i time jasno potvrđujemo našu stratešku opredeljenost ka rastu u ovim granama.

Poslednjih godina žene sve više zauzimaju visoke pozicije u biznisu koje su obično bile “rezervisane” za muškarce. Kakav je vaš utisak, da li im je u dostizanju uspeha put teži nego muškarcima?

Iskreno verujem da je uspeh samo stvar ličnog opredeljena i ambicije i kao takav nema veze sa polom.

Šta za vas predstavlja uspeh? Na koji ste najponosniji?

Uspeh je biti zadovoljan sobom. Ma šta radili i gde bili morate se osećati dobro u “svojoj koži”. Ponosna sam na doprinos koji sa svojim timom, dajem razvoju MK Grupe i rezultate koje ona postiže.

Tekst: Vanja Ostojić

Izvor: Lepa & Srećna