Kampanja britanske robne kuće Selfridžis s nazivom "Bez buke", koja je zvanično prezentovana 10. januara 2013. godine, drugačija je od svih do sada viđenih kampanja.

Osmišljena tako da promeni svest kupaca i usmeri je ka traganju za spokojnim mirom u svetu koji nas svakodnevno bombarduje zaraznim informacijama, koncept kampanje "Bez buke" poručuje – uspori, udahni duboko i odmori.

Kampanja je zvanično startovala u legendarnoj prostoriji robne kuće "Soba tišine", koja je posle 90 godina otvorena ponovo. Uz pomoć bivšeg sveštenika Endija Pudikombea, osnivača Hedspejsa u prizemlju robne kuće 10. januara održan je čas meditacije.

"Bez buke" je kampanja koja će trajati do kraja februara 2013. godine, a njena centralna tema je upravo ponovno otvaranje ove prostorije koju je 1909. godine osmislio osnivač Selfridžisa, Heri Gordon Selfdridž.

Nova "soba tišine" ispratila je osnovnu ideju Herija Gordona – omogućiti oazu tišine za sve one koji požele da se odmore, naprave pauzu i opuste se tokom kupovine. Za kompletan izgled sobe je bio zaslužan arhitekta Aleks Kohrejn a od posetilaca se traži da ostave van ove zen zone svoje cipele, mobilne telefone i sve druge tehnološke naprave iz 21. veka koje nas ometaju u zdravom funkcionisanju.

Selfridžis je, zahvaljući Hedspejsu, postavio i odvojene "kapsule" za meditaciju širom prodavnice gde ljudi mogu da sede i učestvuju u 10-minutnoj meditaciji koju slušaju putem slušalica.

Takođe, u prizemlju prodavnice otvorena je "Tiha prodavnica" koja je snabdevena poznatim proizvodima sa kojih je skinuta brendirana etiketa sa ambalaže. Ovim potezom robna kuća je poželela da u fokusu prodavnice bude lepota minimalističke estetike, i da se kupci fokusiraju više na kvalitet proizvoda a manje na pakovanje ili propratnu reklamu.

Selfridž je poveo revolucionarnim potezom uklanjanja logoa sa kesa za kupovinu, a sledili su ga kozmetika “Krem de la Mer”, proizvodi od džinsa “Levis”, i mnogi drugi. Akne je, na primer, ponudio specijalne majce sa kojih su skinuti slogani Muzika i Kolaž.

Mislilo se i na hranu pa će se u Fud holu u prodavnicama u ulicama Oksford i Treford služiti jednostavna, probrana hrana od najboljih snabdevača, uz promociju zdrave ishrane.

Ana Dodig