Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lepa i pre svega zdrava žena: Obeležen 10. Nacionalni dan borbe protiv raka dojke

Nacionalni dan borbe protiv raka dojke obeležen u organizaciji kompanije Avon i Fonda B92.

 nacionalni dan borbe protiv raka dojke Izvor: Promo

Tradicija obeležavanja Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, iniciranog od strane kompanije Avon i Fonda B92 i podržanog od strane Ministarstva zdravlja Republike Srbije od 2013. godine – ni ovog, 20. marta nije izostala. Tim povodom, organizovan je panel na temu „Kako ženama iz ruralnih područja omogućiti dostupnost redovnih pregleda”. U panelu su učestvovali eminentni stručnjaci iz oblasti onkologije, radiologije i ginekologije koji su dali svoje viđenje uticaja pandemije na tretiranje ove bolesti kao i načine kojima se može uticati na to da ženama u seoskim i manjim sredinama pregledi budu dostupniji.

U proseku svake godine u našoj zemlji registruje se 4.237 novoobolelih žena od ove vrste malignog tumora, dok preko 1.700 izgubi borbu sa ovom bolešću. Rešavanje problema sa kojima se susreću žene kojima veliki medicinski centri i redovni lekarski pregledi nisu lako dostupni, doprineo bi ne samo poboljšanju opšteg zdravlja žena, već i smanjenju lošeg proseka lečenja ovog oblika malignog kancera.

„U Republici Srbiji u dve godine bi trebalo da se skriningom okvirno obuhvati 1 500 000 žena. Pandemija je na veliku žalost, onemogućila ovako veliki obuhvat, jer su radiolozi bili u kovid zoni, a često i sami dijagnostički aparati“, izjavio je prof. dr Ferenc Vicko, državni sekretar u Ministarstvu zdravlja. Takođe, osvrnuo se na digitalizaciju i projekat eRadiologija: „Projekat se privodi kraju i pružiće mogućnost da svaka slika i svaki dijagnostički postupak bude dostupan na državnoj platformi, a lekari zaduženi za skrining mamografiju će moći iz svakog mesta da se prijave sa svojom šifrom i očitaju nalaz”.

Pregledajte se redovno

Avon godinama ističe značaj redovnih pregleda i podrške ženama obolelim od ove bolesti - kroz donacije, edukacije i podršku projektima usmerenim ka ovom važnom ženskom pitanju. Sredstva za sve aktivnosti u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke, obezbeđuju se izdvajanjem celokupnog bruto profita od prodaje Avon proizvoda sa ružičastom vrpcom.

Kompanija Avon je do sada donirala preko 700.000 dolara u Srbiji, u okviru ove akcije.

„Takođe, imamo odluku Vlade Republike Srbije da Ministarstvo zdravlja, u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut”, poziva žene iz dobne grupe koje su predviđene za skrining raka dojke. Pozivanje će se vršiti preko Pošte Srbije i u svakom momentu će moći da se digitalno prati status takvog poziva. Cilj je da povećamo svest i obuhvat mamografskim skriningom i na taj način smanjimo visoki mortalitet od ove bolesti u Republici Srbiji“, istakao je prof. dr Ferenc Vicko.

„Žene u ruralnim sredinama treba da se usmere ka izabranom lekaru. Istraživanje zdravlja stanovništva Srbije iz 2019. godine pokazalo je da je kontakt sa lekarom najznačajniji za upućivanje žena na mamografiju, ali i na sve ostale preventivne preglede. Najveći procenat žena odlazi na mamografski pregled po savetu lekara (50,3%), dok samostalnu inicijativu ima oko 35% žena, pokazalo je Istraživanje.

Ruralne sredine su obezbeđene zdravstvenim stanicama, ali pored primarne zdravstvene zaštite mobilni mamograf predstavlja dodatnu mogućnost“, izjavila je doc. dr Verica Jovanović, direktorka Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut", šefica kancelarije za skrining raka i koordinatorka za rano otkrivanje raka dojke, i dodala: „Organizovanim skriningom raka dojke u mobilnom mamografu obuhvaćeni su pregledi žena starosne dobi od 45-69 godina sa teritorije opštine u kojoj je mobilni mamograf postavljen. Na taj način omogućeno je da se  pregledaju  žene iz seoskih sredina i gradova. U narednom periodu, kada očekujemo normalizaciju epidemiološke situacije, u planu je organizacija daljeg rada mobilnih mamografa u ruralnim sredinama.“

Tradicionalno Avon Priznanje za životno delo dodeljeno je Ani Dornik, predsednici udruženja „Žena uz ženu” za izuzetan doprinos u borbi protiv raka dojke. Udruženje je nastalo iz Anine lične borbe za život i potrebe za pružanjem podrške svim ženama koje prolaze kroz borbu protiv ove zloćudne bolesti. „Žena uz ženu” bavi se edukacijom i prevencijom, sa ciljem da se podigne svest o ovom oboljenju, da se ženama pruži psihološka podrška, kao i psihofizička priprema. Ovo udruženje tokom marta po drugi put organizuje karavan sa mobilnim mamografom, koji ovoga puta obilazi mala mesta i gradove Srbije, pod nazivom – Budi hrabra, pregledaj se.

 nacionalni dan borbe protiv raka dojke Izvor: Promo

Podršku obeležavanju Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, isticanjem roze vrpce pružile su televizije i štampani mediji, dok su u Beogradu, Nišu i Novom Sadu, nežne roze boje osvetlile mostove, spomenike i druge znamenitosti, u znak podrške svim ženama koje vode borbu sa rakom dojke, ali i kao podsećanje svima ostalima na važnost preventivnih pregleda.

Kompanija Avon se ovom temom bavi dugi niz godina; kao kompanija za žene sa jasnom misijom podrške i pomoći, koja osim očuvanja lepote pomaže ženama da sačuvaju svoje zdravlje. „Od osnivanja, kompanija Avon usmerena je na važna ženska pitanja. Borbi protiv raka dojke nastojimo da doprinesemo realizujući brojne kampanje za podizanje svesti o važnosti prevencije, kao i podrškom organizacijama i institucijama koje se sa ovom borbom svakodnevno hvataju u koštac. Ponosni smo što nas upravo žene prepoznaju kao brend i zajednicu koja, osnažujući ih i brinući o njihovom zdravlju, u Srbiji gradi bolji svet za žene!” – istakla je Milica Savinšek, PR i advertajzing supervizorka kompanije Avon za Jadranski region.

Ukoliko se otkrije na vreme, rak dojke je u 90% izlečiv a ključni za uspešnu borbu sa karcinomom su jednaki uslovi za prevenciju i lečenje raka dojke za žene iz ruralnih i gradskih sredina.

Pregledajte se redovno! U galeriji slika, pogledajte i mesta u Srbiji u roze boji - u znak podrške!


Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije