Sam životni put Dragana Petrovića, od dečaka iz Niša do čoveka koji sada ima jedan od najzanimljivijih proizvoda na svetskom tržištu, pun je zanimljivih odrednica. 

PROČITAJTE JOŠ: Crtež srpskog umetnika zaštitni znak UNESCO izložbe: veliki uspeh slikara Vojislava Radovanovića u Parizu

Petrovića su 2015. godine kontaktirali Kajl Slejter i Luk Kembel iz Australije i predočili mu zanimljivu ideju - hajde da napravimo slušalice koje koriste medicinsku tehniku kako bi se automatski prilagodile ušnom kanalu i jedinstvenom sluhu svake osobe.

Sva trojica su doktori nauka, Slejter je stručnjak za psihoakustiku, Kembel otorinolaringolog, a Petrović je na Berkliju usavršio znanje o zvučnim signalima. Kada su utvrdili da je taj proizvod moguć, ostalo je da preko interneta saznaju da li postoje ljudi koji žele da ga kupe. U bukvalnom smislu - svanulo im je.

- Bili smo u Australiji kada smo pustili Kickstarter kampanju za slušalice koje se automatski prilagođavaju tipu uha. Legli smo da spavamo, ali je zbog vremenske razlike pola sveta bilo budno. Preko noći su donirali. Kada smo se probudili dočekalo nas je 80.000 dolara! Toliko su brzo pristizale odrednice da smo u neverici kliktali "refresh", a brojevi samo rastu! Za samo 14 sati ispunili smo svoj cilj i skupili 100.000 dolara, a novac i dalje pristiže - kaže za "24 sata" Petrović koji sa nama razgovara Skajpom dok kolima krstari Kalifornijom.

Sam njegov životni put, od dečaka iz Niša do čoveka koji sada ima jedan od najzanimljivijih proizvoda na svetskom tržištu, pun je zanimljivih odrednica.

Petrović je u Nišu živeo 10 godina dok njegovi roditelji, oboje profesori na Elektrotehničkom fakultetu, nisu dobili ponudu da odu u Ameriku i nastave naučni rad. Sam Petrović se 10 godina bavio tehnologijom i plasmanom proizvoda kada su mu Kembel i Slejter ponudili da se priključi timu.

- Pošto smo Kajl i ja radili u bolnici, znali smo tehnike kojima sluh može da se izmeri automatski, bez posebne interakcije sa pacijentom, kao kod beba. Samo je trebalo naći način kako tu tehnologiju primeniti kod slušalica. Dragan nam je bio potreban da bismo od te ideje stvorili proizvod. Kajl i ja smo doktori, znamo kako funkcioniše uvo, ali Dragan zna kako radi biznis - rekao je za "24 sata" Kembel.

Nakon neverovatnog odziva na internetu i proizvoda koji je Biznis Insajder nazvao "slušalicama sa neverovatnom razlikom", a pojedini kritičari ga uporedili sa najvećim otkrićem od pronalaska zvučnika, tim je dobio vetar u leđa.

- Osećaj je nestvaran. Impresionirani smo i polaskani interesovanjem ljudi. Sada nam je misija da svu energiju utrošimo na proizvodnju tog artikla i nastojanje da bude najvećeg kvaliteta - ističe Kembel.

Ceo tim je oduševljen rezultatom, ali svesni su da je ovo samo početak putovanja koje je san mnogih preduzetnika.

- Presrećan sam što vidim da su ljudi zainteresovani. U ovakvim okolnostima ljudi vide ko su im prijatelji, naši su stali uz nas, preporučivali nas i pomagali. Sve nam to daje gorivo za dug put koji je pred nama. Čeka nas veliki posao. Pri okončanju kampanje spremamo se da se bacimo u proizvodnju. Pribavljamo potrebne sertifikate i rešavamo formalnosti oko samog proizvoda. Ovome smo se nadali, ali to je samo početak. Proslavili smo se na 15 minuta i odmah se vratili na posao - zaključuje Petrović.

PROČITAJTE JOŠ: Šume Srbije kriju lekovito blago: šta je šumska medicina i koje su njene blagodeti

U trenutku kada puštamo ovaj tekst za sedam dana su prikupili $462,152 dolara. Do kraja kampanje ima još dva meseca, do tada bi već mogli da budu milioneri.

Tekst: N. Gavrilović

Izvor: 24 sata