U svakoj šestoj porodici roditelji pišu domaće zadatke umesto dece premda im to, u većini slučajeva, predstavlja veliko opterećenje, rezultat je najnovije britanske studije objavljene sredinom januara 2014. godine.

Istraživanje su sproveli organizatori Sajma edukativnih tehnologija Bet koji se otvara u  Londonu 22. januara, a obuhvaćeno je 2000 roditelja sa decom uzrasta od pet do 15 godina.

Rezutlati su pokazali da  je većina roditelja (67 odsto) spremna da pomogne sinovima i ćerkama, ali da najčešće završe tako što sami rade zadatke.

Svaki dvadeseti roditeljski par priznao je da je pisanje školskih zadataka uzrok svađa u kući najmanje tri puta mesečno. Prepirke izbijaju uglavnom oko načina rešavanja zadataka, zbog toga što jedan roditelj ne pomaže dovoljno ili što se, naprotiv, previše meša. Kao motive su navodili i želju da se dete bolje prikaže u školi, pa čak i osećaj suparništva sa roditeljima druge dece.

U 77 odsto slučajeva, roditelji su naveli da im deca sa zadovoljstvom prepuštaju posao, a trećina čak i ode nekuda pa ostavi roditelje da se znoje nad knjigama.

Rasel Hobi, generalni sekretar Britanskog udruženja razrednih starešina, kaže da je i sam često pomagao svojoj deci a pritom i otkrio da ni sam ne zna onoliko koliko je verovao da zna.

"Međutim, postoji razlika između pomaganja i potpunog preuzimanja izrade domažih zadataka. Ne treba žrtvovati dečju šansu da nešto nauče da bi se zadovoljili neki drugi motivi", upozorava Hobi.