A sve je počelo još u ranom detinjstvu i to jednim „nesrećnim slučajem“.
- Moja, tada petogodišnja sestra, slučajno je razbila bočicu majčinog parfema, koji je ona kupila na putovanju u Francuskoj, u pitanju je bio Givency no. 3. Cela kuća je danima mirisala. Tako je počelo, bile smo očarane tim opojnim mirisom... Svaku sledeću bočicu brižno smo čuvale. Sve je kuliminarlo kada je tokom naših školskih dana na kioscima počeo da se pojavljuje jedan italijanski modni magazin uz koji je poklon uglavnom bio primerak minijaturne bočice nekog od parfema. Sa nestrpljenjem smo iščekivale svaki sledeći broj tog magazina.
Sestre se sećaju da su, pre svega, bile fascinirane prelepim bočicama u kojima su se nalazili opijajući mirisi, a sakupljajući ih, pojavila se i ta kolekcionarska crta, kada su poželale da popune ediciju svih izdanja odrećenog tipa parfema i njegovih varijacija. Smatraju da je svaka bočica lepa na svoj način i čini još lepšu celinu kada se upotpuni.
Iz godine u godinu sakupljajući parfemske bočice više nisu imale gde da ih smeste, jer svaki slobodan kutak u njihovoj sobi zauzimali su parfemi, a potom se se bočice nalazile u skoro svakoj prostoriji kuće. Da bi vremenom pored drugarica i poznanika u kuću počeli da dolaze i mnogi koji su čuli za njihov specifičan hobi, želeći da zavire u ovo malo mirisno carstvo.
- Tada smo shvatile da je krajnje vreme da parfemi dobiju mesto koje zaslužuju, ne bi li svi imali priliku da ih vide, ali to je godinama bila samo želja. Ta želje je porasla nakon posete muzeju parfema u Barseloni, koji je pored onog u Francuskoj jedini u Evropi.
- Sasvim slučajno, nakon povlačenja stare predsednice udruženja turističke organizacije Vikend, ponuđeno mi je ovo mesto. Tu priliku sam videla kao još jedan način da se promoviše Bezdan i seoski turizam, te sam sa zadovoljstvom prihvatila poziciju.
Došavši na ovo mesto nakon što se stara predsednica povukla, Biljana je i na sopstveno iznenađenje dobila pregršt ideja, jedna ideja pratila je drugu.
Poput žene koja je zaljubljena u cipele i ima ih čitavo mnoštvo, a nikada ne zna koje da obuje, tako se i naša sagovornica ophodi kada su u pitanju parfemi. Pre izlaska iz kuće uvek je u nedoumici koji parfem da stavi tog dana.
Na sledećoj strani pročitajte kako sestre Pudar nabavljaju perfeme za muzej i zanimljive činjenice o parfemu koje do sada možda niste znali.
Chanel no. 5, izdat 1921. Kolonjska voda poreklom iz Poljske, potiče čak iz XVIII veka, dok je sama bočica stara dvadesetak godina. Muzej generalno nije bogat istorijskim primercima poput onog u Barseloni, ali se u njemu svakako mogu naći neka starija izdanja popularnih parfema, kao i onih manje poznatih.
Parfeme tj. parfemske bočice, sestre Pudar nabavljaju putem interneta, kao i na izuzetno im dragom Sajmu parfema u Beču, gde kolekcionari prodaju, ali i razmenjuju bočice. Neke parfemske edicije proizvedene su upravo zbog kolekcionara i zaljubljenika u parfeme, ta izdanja parfema ne mogu se naći u parfimeriji, već upravo na jednom ovakvom skupu.
Iako je ovo turistička atrakcija, sestre od nje ne očekuju nikakav prihod. Svoju ljubav prema parfemima približile su i drugima, a svoju kolekciju koje se rodila iz te ljubavi, otvorile su za javnost. Muzej je za posetioce zvanično otvoren 31. maja ove godine.
Ovaj jedinstveni muzej u Bezdanu, za sada broji više od 2.000 primeraka različitih bočica, što je izuzetno velika cifra, obzirom da najveći parfemski muzej u Barseloni, koji je star 60 godina poseduje 4.000 primeraka parfema.
Interesantni podaci o parfemu:
Parfemi se opisuju kroz jednu vrstu muzičke metafore. To su visoke, srednje i niske mirisne note koje čine harmonični sklad i daju jedinstveni miris svakom parfemu. Visoke mirisne note sadrže mirise citrusa, mente i lakih začina i isparavaju najbrže, posle desetak minuta. Srednje note uglavnom čine teži začini, miris mahovine i intenzivniji voćni akordi, ove note do izražaja dolaze tek nakon 15 minuta od nanošenja i traju jedan sat. Niske, zapravo osnovne note predstavljaju srž parfema i traju po nekoliko časova, što ponajviše zavisi od nivoa koncentracije aromatičnih sastojaka, a to su na primer mirisi drveta.
Isti parfem na različitim osoba miriše drugačije iz prostog razloga - zavisi od tipa kože na koju se nanosi. Tako će na primer parfem brže ispariti na koži koja je suvlja. Takođe, ukoliko koristite lekove ili jedete začinjeniju, masniju hranu. Parfem se po pravilu nanosi na pulsne tačke, s obzirom na to da se one tokom dana zagrevaju i na taj način konstantno otpuštaju miris. Miris kolonjske vode na telu traje oko 2 sata, toaletna voda se zadržava na telu od 2 do 4 sata, dok miris parfema traje u proseku 6 do 7 časova.
Tekst: Maja Bunčić
"IMA 42 GODINE! JOŠ MALO BAKUTA ZA STARAČKI DOM": Glumac "udario“ na Natašu Bekvalac, digla se revolucija na Internetu
ISHITRENO SAM TO NAPISALA, OPROSTITE MI: Milena Radulović o svojoj objavi nakon dve tragedije - Osećam pritisak i strah
KRISTINA ĆUTI, RODITELJI LJUTI! KOD DANETA SA GOLIJE SVE SE PROMENILO: Gorštak otvorio srce - Mnogo mi je krivo
NIJE HTELA DA SE UDA ZA ĐOKOVIĆA NI POSLE 4 GODINE VEZE: Đorđe se oženio, a njegova bivša iznenadila objavom
KOJI SAM ZNAK U HOROSKOPU: Datum rođenja otkriva vaš znak zodijaka