Kada govorimo o obeležavanju Dana žena, značajno je prisetiti se kako je ta tradicija uopšte započela. U načelu, 8. mart nastao je kao dan borbe za ženska ljudska prava, te ne smemo da zaboravimo glavni cilj i razlog borbe današnjih aktivistkinja, a i onih pre njih – rodna ravnopravnost. Iako se društvo razvija izuzetnom brzinom, i dalje se borimo protiv pojedinih problema koji nas koče, a jedan od tih problema je položaj i tretman žena u društvu.

Kompanija Mars, kao društveno odgovorna kompanija, već duži niz godina posvećuje značajnu pažnju ovom socijalnom problemu, kako bi unapredili svoje poslovanje, ali i podigli svest javnosti o izazovima sa kojima se žene susreću na svakodnevnom nivou.

Početkom prošle godine započeta je globalna kampanja #HereToBeHeard, a cilj te kampanje je stvaranje pravednog okruženja, u kom će svaka žena imati jednake šanse za uspeh i razvoj. Tokom istraživanja, od izuzetne važnosti je bilo da se čuju pojedinačni glasovi žena iz najrazličitijih socijalnih grupa – mlađih, starijih, zaposlenih, domaćica, žena različitih seksualnih orijentacija, žena sa ili bez hendikepa, jer je svaki glas neophodno uvažiti.

Kampanja #HereToBeHeard
Promo 

Za svega nekoliko meseci, preko 10 hiljada žena koje su učestvovale u ovoj inicijativi, dale su odgovor na pitanje „Šta je potrebno učiniti kako bi žene dostigle svoj puni potencijal?“. Kroz sumiranje i analizu njihovih odgovora Oksfordski tim analitičara je prepoznao ključne društvene probleme na kojima je neophodno raditi, kako bi žene danas zaista imale jednak položaj u društvu.

U sprovedenom istraživanju čak 80% žena osvrnulo se na potrebu za sprečavanjem sistemske diskriminacije i štetnih rodnih stereotipa, što je prepoznato kao najzastupljeniji problem sa kojim se one susreću u svakodnevnom životu. Ovaj problem je opšteprisutan, od poslovnog okruženja, porodice, obrazovnih ustanova, pa sve do javnih politika i ostalih društvenih sfera.

Ako vam ovaj problem ne deluje naizgled poznato, prisetite se koliko puta ste čuli pitanje upućeno ženi koje se tiče njenog reproduktivnog zdravlja, bračnog statusa, budućih planova u vezi sa porodicom, njenih kuvarskih veština, izgleda, i uznemirujućih preporuka gde joj je mesto i šta treba da radi ili kako treba da izgleda? Sve ta pitanja ulaze u privatnost i intimu žena, i postavljanje istih samo dodatno ukazuje na potrebu za širenjem svesti o samom problemu i načinima njegovog rešavanja.

kampanja #HereToBeHeard
Promo 

Upravo prepoznavanje problema je veliki korak ka njegovom rešenju. Neka ovaj, a i svaki sledeći 8. mart, služi kao podsetnik da svaka žena iskaže svoje mišljenje, da nastavimo da se borimo za što bolji položaj žena u društvu i da ona prava koja su zakonski predviđena za svakoga od nas budu primenjena i u stvarnom životu.

Hajde da osmislimo bolji poklon za 8. mart - osim što ćete pokloniti cveće, pitajte žene u svom okruženju šta je potrebno učiniti kako bi one dostigle svoj puni potencijal?