Moj životni put od preplavljenosti do minimalizma bio je spor ali plodonosan, i sada me obuzme sreća svaki put kada se osvrnem oko sebe i vidim red, piše Leo Babauta, svojevrsni guru životnog minimalizma i otac šestoro dece.

Budući da je na sebi dokazao da je pojednostavljenje života moguće, Babauta je sastavio listu pravila kojih se treba držati kako bismo se bolje organizovali i oslobodili viška stvari:

PROČITAJTE JOŠ: Kako da čišćenje kuće bude brzo i efikasno: 5 feng šui pravila za vaš super čist i uredan dom

Organizujte se na početku i kraju svakog dana

Zapišite tri najvažnija zadatka za taj dan i još nekoliko stvari koje bi trebalo obaviti. Raščistite sto i sve stavite na svoje mesto. Na kraju dana, raspremite, štiklirajte stavke na svom spiku i probajte čak da spremite sve što treba za sutra.

Svaki put kada ustanete od stola, sklonite jednu stvar

Kad god pođete po čašu vode ili u kupatila, uzmite nešto sa stola i stavite na mesto. Ako vam je sto već raščišćen, uzmite nešto drugo iz blizine.

Kada završite sa jelom, operite svoj tanjir

Umesto da ostavite posuđe u sudoperi, odmah ga operite, a usput operite još nekoliko sudova koje zateknete.

Prebrišite lavabo nakon upotrebe

Svaki put kada operete ruke ili zube, prebrišite lavabo, a isto činite i sa sudoperom. Pospremite uvek i još par stvari u blizini.

Svaki put kad prođete kroz sobu, stavite na mesto jednu stvar

Kad god uđete u neku prostoriju ili prođete kroz nju, jednu stvar sklonite na mesto i nećete nikad morati da odjednom sređujete sve.

Kada skinete deo odeće, odmah ga odložite na mesto

Ne ostavljajte garderobu na podu ili po nameđtaju, već je odmah stavite u plakar, a probajte da usput pokupite i još neki odevni predmet koji nije na mestu.

JOŠ KORISNIH SAVETA ZA ORGANIZOVAN I UREDAN DOM OČEKUJE VAS NA SLEDEĆOJ STRANI!

PageBreak

Ravne površine držite praznim

Stolove, radne ploče i podove održavajte praznim. Ako je na njima gomila stvari, pročitajte pravilo o subotnjem raščišćavanju. Svaki put kada prođete pored radne ploče, sklonite jednu stvar.

PROČITAJTE JOŠ: Rešenje za zauzete dame: kako da vam kuća bude čista i bez čišćenja

Na kraju radnog dana arhivirajte materijal

Ako radite sa papirima, razvrstajte ih po fasciklama. Ako radite na računaru, sklonite fajlove sa desktopa i snimite ih u odgovarajuće 

Na imejlove reagujte odmah

Pročitajte, odgovorite ili arhivirajte, a možete i da ih prebacite u poseban sektor “za uraditi”. Samo nemojte neprestano otvarati imejlove i ostavljati ih tako.

Nastojte da u inboksu imate samo 3 imejla

Polako počnite da raščišćavate stotine ili hiljade imejlova u inboksu. Arhivirajte ih ili izbrišite, prebacite u zasebne kategorije, i usput se odjavite na lista koje vas zatrpavaju nepotrebnim porukama.

Napravite spisak za 30-dnevnu nabavku

Ono što vam ne treba hitno, stavite na ovaj spisak i ne kupujte dok ne prođe tih 30 dana od zapisivanja. Tek ako vam tada i dalje treba zabeležena stvar, možete da je kupite. Tako ćete se obuzdati od impulsivnih i nepromišljenih kupovina.

Odložite svoju odeću u drugi plakar ili u kutiju

Sklonite garderobu u manje pristupačan orman ili kutiju i uzimajte odatle ono što vam je neophodno. Nakon mesec dana znaćete koja odeća vam je manje neophodna i razmislite o tome da je poklonite.

KAKO DA OČISTITE KUĆU SAMO JEDNOM NEDELJNO, A DA UVEK BUDE ČISTO? PROČITAJTE NA SLEDEĆOJ STRANI... 

PageBreak

Organizujte subotnje raščišćavanje

Subotom ujutru posvetite sat-dva raščišćavanju određenog dela stana.

Jedno unutra, dva napolje

Kada u dom unesete nešto novo ili dobijete neki poklon, oslobodite se dve slične stvari. Recimo, ako kupite par cipela, poklonite ili bacite druga dva. Tako ćete dobro razmisliti pre nove kupovine i polako smanjivati količinu stvari koje posedujete. Kada dođete na zadovoljavajući nivo popunjenosti stvarima, promenite pravilo u jedno unutra, jedno napolje.

PROČITAJTE JOŠ: (VIDEO) 7 najsnažnijih trikova za čišćenje kupatila

Ograničite broj stvari koje imate

Razmislite o tome da svedete broj odevnih predmeta ili knjiga na 30. Ostalog se oslobodite i držite se limita. Limit postavite sami, ali mora biti takav, da se osećate blago neprijatno dok ga se pridržavate, inače ćete opet zapasti u pretrpavanje.

Na kraju svakog meseca, raščistite nered u računaru.

Bekapujte, odnosno pohranite sve što vam nije svakodnevno potrebno.

Radite tromesečne revizije

Svaka tri meseca posvetite jedan vikend temeljnom raščišćavanju doma.

Kako primeniti pravila?

Nemojte sva ova pravila primeniti istovremeno. Probajte da svake nedelje uvodite po jedno, ali zato cele nedelje ulagajte napor da ono zaista zaživi. Ako ste zadovoljni rezultatom, zadržite pravilo.

Napravite podsetnik na parčetu papira koji će vas cele nedelje podsećati na novo pravilo, i na kraju pravilo ocenite.

Vremenom ćete tačno znati koja pravila najbolje deluju na vaš život, i postaćete manje zatrpani i bolje organizovani.

Izvor: Detinjarije