Kozmetika i proizvodi kućne hemije su se ponovo vratili na pijačne tezge i sve je više potrošača koji se radije opredeljuju na kupovinu na ulicama ili tezgama,a  razlog su naravno znatno niže cene od onih u velikim trgovinskim marketima...

Iako su proizvodi na tezgama jeftiniji i primamljiviji, to su uglavnom proizvodi koji na tržište stižu ilegalno i kvalitet je, naravno, pod znakom pitanja.

Kada je reč o kvalitetu štedi se i na njemu, pa se i kupci koji su se ranije uglavnom opredeljivali za uvozne proizvode multinacionalnih kompanija, okreću domaćim, kao i proizvodima trgovačkih robnih marki. 

"Trebalo bi pažljivo pratiti navode na deklaracijama i razmisliti šta tačno želimo od proizvoda", kaže za Politiku 8. septembra 2014. godine, Stevan Blagojević, sa Instituta za opštu i fizičku hemiju.

"Na kutijama mora biti jasno deklarisana namena proizvoda, ograničenja kod upotrebe i eventualne specifičnosti proizvoda. Praktično samo dobro informisan potrošač je zadovoljan potrošač, jer je on dobio ono što je i želeo. 

U našoj zemlji postoji proizvodnja svih tipova kozmetičkih proizvoda, a poslednjih godina, postoji znatan uvoz svih grupa proizvoda. Domaći proizvođači uspešni su u prodaji proizvoda za održavanje lične higijene, dok su za kreme, boje za kosu i slično vodeći uvozni proizvodi, što je posledica znatnog ulaganja u reklamiranje", kaže Blagojević.

"Treba imati u vidu da svi proizvodi koji se uvoze moraju imati jasne deklaracije na srpskom jeziku, svi uvoznici imaju internet prezentacije na našem jeziku, tako da kupac može da proceni šta je tačna namena proizvoda i da li će mu odgovarati, kako kada je reč o ceni tako i kada je reč o funkciji", ističe Stefan Blagojević

Skuplji proizvodi se teže prodaju, ali bi ipak trebalo imati na umu da su sirovine za kvalitetniji proizvod skuplje i da takav proizvod ne može biti jeftin. Prema istraživanjima kozmetika se kod nas najmanje prodaje u apotekama

U Srbiji se godišnje troši oko devet kilograma praškastog deterdženta po stanovniku. Deterdženti privatne robne marke se proizvode u našoj zemlji. Domaća proizvodnja pokriva i oko 65 odsto tržišta omek­šiva­ča. Godišnja potrošnja deterdženata za pranje sudova je 3,5 litara po stanovniku, a naše tri najveće fabrike pokrivaju 75 odsto ove robe.