Iako je obrazovanje sticala u inostranstvu, živi u Parizu i stvara u svom ataljeu na Monparnasu, umetnica je čvrsto povezana sa zavičajem. 

Prvu fazu njenog slikarstva karakterišu motivi praznih konzervi i mrtve prirode, kojima je skretala pažnju na težinu života, svakodnevicu i beznađe. 

Obrađivala je i ljude izgubljene i usamljene u gužvi metroa, zaustavljene u pokretu s grimasom na licu, praznog pogleda i otuđenih od mase. Oni su za nju znak savremnosti i večno iste sudbine onih na dnu društvene lestvice. 

Podsticaj za okretanje osobenoj kaligrafiji pronašla je u japanskom pismu prilikom čestih boravaka u Tokiju, kao i u izuzetnom poznavanju umetnosti. 

– Moja prva ulja iz ciklusa ''Ćirilica'' nastala su 1992. godine i zasnovana su na ritmu slova, reči, rečenica ili stihova – kaže  Mirjana Maoduš.

Tekst: M. Jakob, V. Stanimirovic