Zbog ove boje zidova kupci odustaju od kupovine stana: Dizajnerke otkrile tajne trikove za bolju prodaju

Pravilna boja zidova može ubrzati prodaju stana. Saznajte koje nijanse biraju dizajneri i kako da vaš prostor ostavi najbolji prvi utisak na kupce.
Foto: Shutterstock

Proces prodaje nekretnine često je složen i zahteva da uzmete u obzir mnoge faktore, od cene do lokacije. Ipak, jedan od važnijih, a često zanemarenih elemenata, jeste vizuelni utisak. Upravo on najviše utiče na emociju kupca, a poznato je da većina ljudi nekretninu kupuje srcem – stan im jednostavno "pristaje" na prvi pogled.

Kako to postići? Veoma jednostavno – pravim izborom boja zidova. Dizajnerke Kristina Duran Grob i Lidija Tomas Matijević iz Studija Edit otkrivaju za Jutarnji, koje će pet boja pomoći da stan prodate brže, uz dodatnu korisnu smernicu.

Ulazni prostor – prvi utisak

Hodnik je prvo što kupac vidi i tu se stvara prvi utisak. Ako je prostor tamne boje, poput sive ili braon, atmosfera može delovati sumorno i zatvoreno. S druge strane, jarke ili zastarele boje poput marelice ili limun-žute mogu delovati jeftino. Najbolji izbor su svetli tonovi – bela ili off-white nijanse koje otvaraju prostor, deluju sveže i pozivaju kupca da nastavi da istražuje stan.

Hodnik Foto: Dariusz Jarzabek/Shutterstock

Dnevni boravak – srce stana

Ovo je prostor u kojem se kupci najviše zamišljaju sebe i porodicu, pa zidovi ne bi smeli odvlačiti pažnju. Ako su zidovi jarkih tonova, poput crvene ili zelene, preporuka je da ih neutralizujete bež nijansom, prijatnim greige tonom ili sivim pastelnim tonom, ili jednostavno ponovo off-white varijantom sa toplim podtonom. Neutralni zidovi omogućavaju kupcu da prostor zamišlja po svom ukusu i stilu.

Dnevna soba Foto: Shutterstock

Spavaća soba – oaza mira

Spavaća soba treba biti prijatna i pozivajuća, što je teško postići bojama poput tamnozelene ili jarko žute. Neutralne i pastelne nijanse su uvek siguran izbor – svetlosiva, bež ili svetloplava stvaraju mirnu atmosferu i lako se kombinuju sa većinom nameštaja. Ako već imate lepo pogođenu boju u dnevnoj sobi, slobodno je ponovite u spavaćoj – to daje kontinuitet i sklad celom stanu.

Spavaća soba Foto: Shutterstock

Osvetljenje – prirodno i veštačko

Ni jedna boja neće izgledati dobro bez dovoljno svetla. Zato je važno pre dolaska kupaca podići roletne i skloniti teške zavesa kako bi prostor delovao veće i svežije. Dnevna svetlost ističe pravu lepotu boja, dok veštačka rasveta može potpuno promeniti utisak. Ako koristite hladne, plavičaste sijalice, zamenite ih toplijim (oko 3000K). Toplo svetlo stvara prijatan ambijent i pomaže zidovima da izgledaju mekše i privlačnije.

Lampa u spavaćoj sobi Foto: Foto: Shutterstock

Boje koje treba izbegavati

Koliko god voleli jarke ili tamne nijanse, pri prodaji stana one gotovo nikada nisu dobar izbor. Crna, tamnoplava, jarko crvena ili ljubičasta deluju preteško i odvlače pažnju sa prostora. Takođe, preterano "optimistične" nijanse poput jarko narandžaste ili limun-žute mogu ostaviti utisak zastarelog enterijera. Uvek se držite neutralnih tonova, jer su oni najbolja pozadina za maštu potencijalnog kupca.

Prodaja stana ne zavisi samo od kvadrature ili cene, već i od emocije koju izaziva kod kupca. Neutralne, svetle i prijatne boje zidova pomažu da prostor izgleda prostranije i omogućavaju kupcu da zamisli svoj život u njemu. Ukratko – jednostavne, neutralne nijanse i dobro osvetljenje ključ su da vaš stan "pristane" kupcu na prvi pogled.

Boja zidova svakako može pomoći pri boljem plasmanu stana na tržištu, ali kako ne biste pogrešili u izboru, najsigurnija opcija je da zatražite savet dizajnera enterijera ili stručnjaka za stilizovanje doma. Oni mogu uzeti u obzir stil koji prevladava u prostoru i vrstu nameštaja, odnosno sve elemente koji sa bojom zidova čine ukupni utisak enterijera.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

Krečenje zidova Izvor: TikTok/caranewhart