Zagreb, XX 2022. – U sklopu obeležavanja meseca borbe protiv raka dojke, Cedevita je pokrenula novu kampanju i istoimenu onlajn-platformu „Budi TU. Budi CE“ s ciljem osvešćivanja javnosti o izazovima s kojima se suočavaju oboleli od raka dojke i njihovi bližnji te o tome kako im u tom procesu pružiti potrebnu podršku. U okviru kampanje Cedevita na tržište plasira novi ukus Pink grejp u simboličnom ružičastom pakovanju od 200 grama, uz koje svi imaju priliku da podrže rad udruženja Evropa Dona Srbija koje se svojim angažovanim humanitarnim delovanjem bori protiv karcinoma dojke i brine o fizičkom i mentalnom zdravlju obolelih.
Na platformi tako mogu da se pronađu brojni korisni saveti i video-intervjui u čijoj izradi učestvuju stručnjaci psiholozi i obolele osobe koje su spremne da podele svoje iskustvo s javnošću. Cilj je osvestiti javnost o izazovima s kojima se suočavaju oboleli od raka dojke i njihovi bližnji te o tome kako im u tom procesu pružiti potrebnu podršku. Pogledajte iskustva hrabrih žena koje su pobedile rak dojke i savete stručnjaka o tome kako biti tu za obolele i bližnje.
Marina Hasija (32), jedna od protagonistkinja Cedevitine donacijske i edukativne kampanje, odlučila je u razgovoru s psihologom Tijanom Debelić da s javnošću podeli svoju priču o borbi protiv raka dojke. Marina je imala samo 24 godine kad je saznala za svoju dijagnozu. Iako nije imala genetske predispozicije za rak, tokom jednog od predavanja na fakultetu na kojem su se spominjali uzroci karcinoma, osvestila je promenu u svom telu: „Nisam taj osećaj povezala ni sa čim, mislila sam da je samo zagušljivo u slušaonici – ali ga se tačno sećam. Nakon toga je došao oktobar, mesec borbe protiv raka dojke, i znam da su me poruke iz tih kampanja odjednom pronalazile na svakom ćošku“, kazala je mlada stručnjakinja za odnose s javnošću.
Dva meseca kasnije odlučila je da obavi samopregled dojke i napipala izraslinu: „Tada sam ponovo osetila onaj čudni unutrašnji osećaj s predavanja i bilo mi je jasno da je rak verovatno tada krenuo“, ispričala je Marina Hasija.
Prva punkcija nije pokazala stvarno stanje
Zakazala je punkciju, koja predstavlja glavnu metodu za otkrivanje raka dojke čija pouzdanost iznosi 92%. Nedugo nakon uzimanja uzorka izrasline, dobila je prvi laboratorijski nalaz koji nije pokazivao znakove karcinoma. Iako su njeni bližnji osetili olakšanje, ona je znala da nešto nije u redu te je nakon druge analize nekoliko meseci kasnije otkrila svoju pravu dijagnozu.
Nekoliko meseci posle prve punkcije vratila se u Institut za tumore po drugu. Istog dana je došao potpuno drugačiji nalaz – sumnjiva tvorevina, pa je nakon samo dva dana poslata na prvu operaciju. Tek posle operacije dobila je potpunu dijagnozu – invazivni muciozni hormonski rak dojke.
Marinina poruka za sve obolele žene
Iako je tumor izvađen, Marina je morala da se podvrgne brojnim dodatnim terapijama, od kojih neke mogu da uzrokuju i neplodnost, stoga se odlučila na zamrzavanje jajnih ćelija kao meru predostrožnosti: „Neću lagati, celokupni postupak nije baš prijatan, ali ono što ženi ultimativno može da donese, a to je dete – ne može se meriti ni sa čim i prošla bih ga još deset puta ako treba“, kaže Marina i zaključuje svoje svedočanstvo važnom porukom svim obolelim ženama:
„Svim onkološki obolelim ženama, a pogotovo mladim ženama koje nisu još postale mame, svakako preporučujem da provere sve svoje mogućnosti pre ulaženja u postupke koji ozbiljno mogu da naškode njihovim reproduktivnim sistemima u borbi protiv raka! Pitajte svoje onkologe, doktore opšte prakse i ginekologe da vas upute. Zamrzavanje jajnih ćelija za žene u toj situaciji je besplatno i zato je nužno da ta informacija dođe do svih“.
Uz platformu „Budi TU. Budi CE“ podržimo Marinu i sve hrabre žene zajedno
Oboleli od malignih bolesti, pa tako i raka dojke, često se suočavaju s brojnim promenama u svom načinu života te im je potrebna sistemska podrška okoline i bližnjih. Potrebno im je da je neko tu za njih u dobrim i manje dobrim vremenima. U okviru kampanje Cedevita će na tržište plasirati novi ukus Pink grejp u simboličnom ružičastom pakovanju od 200 grama, uz koje svi imaju priliku da podrže rad udruženja Evropa Done Srbija koje se svojim angažovanim humanitarnim delovanjem bori protiv karcinoma dojke i brine o fizičkom i mentalnom zdravlju obolelih.
„U oktobru, mesecu označenom ružičastom trakom, na globalnom nivou se tradicionalno obeležava borba protiv raka dojke i promoviše važnost rane prevencije ovog malignog karcinoma koji je najčešći uzrok smrti žena širom sveta. Cedevita će u sklopu regionalne kampanje donirati sredstva udruženju Evropa Dona Srbije, ali i drugim udruženjima u regionu koja su usmerena na pružanje stručne podrške obolelima. Donacijsku kampanju smo pokrenuli s ciljem podizanja svesti ne samo o borbi protiv raka dojke, nego i kako bismo upozorili na izazove u sferi mentalnog zdravlja s kojima se suočavaju oboleli, ali i oni u njihovoj neposrednoj blizini – članovi njihovih porodica, prijatelji, kolege, saradnici. Nizom aktivnosti, uz novu platformu „Budi TU. Budi CE“, kao i uz posebno osmišljen ukus Pink grejp, pozivamo sve da budu tu za obolele i da im pruže podršku u trenutku kad im je ona najpotrebnija“ – izjavila je Maja Šiprak, Senior Brand Manager, Cedevita; Atlantic Grupa
U svrhu očuvanja mentalnog zdravlja i psihološke pomoći ne samo obolelima, već i njihovim bližnjima, stručnjaci platforme „Budi TU. Budi CE“ edukuju javnost o tome kako biti tu za obolelu osobu, kako joj pristupiti u trenu kad sazna dijagnozu te kako pružiti adekvatnu podršku i utehu svima u njihovoj blizini na koje bolest ima neposredan uticaj.