Treći ciklus projekta čiji su pokretači Adria Media Group i dm drogerie markt uspešno je završen, a rezultat je duplo veći broj stabala u odnosu na prethodnu godinu. Od septembra do sada posađeno je 200.000 novih sadnica, što znači da je u tri sezone projekta „Zasadi drvo“ Srbija postala bogatija za ukupno 350.000 sadnica.
Pored rekordnog broja posađenih stabala, treća sezona ostaće upamćena po različitim aktivnostima koje su organizovane u cilju podizanja svesti i promene odnosa građana prema životnoj sredini. Teme koje su bile u fokusu projekta su: biodiverzitet, značaj povezanosti čoveka s prirodom i važnost edukacije i informisanja javnosti o očuvanju i zaštiti prirode.
Posebna pažnja posvećena je onima „na kojima svet ostaje“. Organizovana je sadnja u svih 1.215 osnovnih škola u Srbiji, a prvaci su dobili priliku da sa svojim učiteljima posade svoje prve sadnice. Pored toga, u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ organizovane su četiri radionice, u kojima je učestvovalo oko 60 mališana, a još veći broj dece učestvovao je na foto-konkursu „Drvo i život“.
Projekat „Zasadi drvo“ okupio je i eksperte kako bismo zajednički definisali okvire za postavljanje strategije za budućnost. Temom pošumljenosti i značaja šuma bavili su se učesnici foruma „Veliko pitanje“, koji je održan na Šumarskom fakultetu u Beogradu, a u okviru već tradicionalne „Profesije budućnosti“ istakli smo značaj i potencijal organske proizvodnje.
Zaposleni u kompanijama Adria Media Group i dm drogerie markt dali su lični primer i poseban doprinos projektu time što su zajednički u jednom danu posadili 5.000 sadnica hrasta.
Ana Aleksić, članica uprave Adria Media Group, istakla je zadovoljstvo zbog ostvarenog cilja: „Ovo je uspeh svih nas, naših partnera, naših zaposlenih i svih građana koji su se uključili kako bi dali doprinos očuvanju prirode. Ponosni smo na rekordne brojke i zahvalni svima.
Iako je broj posađenih sadnica najvažniji rezultat ovog projekta, podsećam da naša kompanija Adria Media Group kroz svoje medije, ali i kroz različite aktivnosti koje realizuje s partnerima projekta, aktivno radi na podizanju svesti o značaju i načinima zaštite životne sredine.
U toku su pripreme za nove izazove, a ciljevi ostaju ambiciozni jer priroda ne može da čeka“, zaključila je Ana Aleksić iz kompanije Adria Media Group.
Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija kompanije dm drogerie markt, ovim povodom je izjavila: „Izuzetno sam ponosna na uspeh koji smo postigli u saradnji s našim partnerima, kao i na rekordan broj posađenih sadnica, ali i zahvalna na posvećenosti, motivisanosti i timskom duhu naših zaposlenih koji su dali lični doprinos i zajedno s brojnim građanima volonterima bili deo najveće akcije pošumljavanja kod nas. Pokrećući akciju „Zasadi drvo“, sledili smo jedinstveni cilj za zeleniju i zdraviju budućnost svih nas i budućih generacija. Uspeli smo da ovim projektom stvorimo lepe uspomene, ali i steknemo nova znanja koja će nam koristiti da sačuvamo životnu sredinu, postavljajući ujedno i nove standarde održivosti. Radujemo se projektima koji su pred nama, iz oblasti ekologije i održivog razvoja, jer je to jedan od načina da se odužimo našoj planeti Zemlji za sve blagodeti koje nam je pružila“, zaključila je Svetlana Jovanović Mitić.
Da podsetimo, u prvoj godini akcije „Zasadi drvo“ postavljen je rekord time što je u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica, dok je naredne, 2020. godine zasađeno više od 100.000 sadnica širom Srbije i prikupljeno 1,5 tona semena.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavoda za zaštitu prirode.
Tekst: Promo