Beogradski muralista i strit art umetnik Andrej Žikić Artez, koji je oslikavao zidove mnogih svetskih metropola, nedavno je naslikao mural ispod mosta na Adi, a inspiracija mu je bila projekat „Zasadi drvo“ Adrija medija grupe i dm drogerie markta.
- Bilo je potrebno četiri dana za prvu fazu, za oslikavanje animiranog dela murala, a zatim još tri za finalnu sliku, koja se sada nalazi ispod Mosta na Adi. Osim toga, bilo je potrebno i 16 godina iskustva koje sam morao da uložim da bih uopšte došao u poziciju i uspeo da oslikam ovaj zid - kaže Artez i dodaje da mu je akcija „Zasadi drvo“ bila inspiracija za ovaj rad.
Animirani snimak
On naglašava da izradu svakog murala snima tehnikom tajmlaps, koja podrazumeva snimanje izrade slike od početka do kraja, tačnije od praznog zida do finalne verzije.
- Tajmlaps je dosta primenjena tehnika dokumentovanja procesa stvaranja. Ovde je zanimljivo što možemo da vidimo proces nastajanja animiranog murala, koje sam sve faze prošao da bih na kraju došao do jednog kratkog animiranog snimka, koji zapravo unedogled ponavlja radnju koja se na samom muralu može videti...
Devojka uzima kućicu i baca je, kućica upada u saksiju, a zatim iz te saksije raste biljka. Devojka ubere biljku, stavlja je u bocu i na taj način šalje poruku o potrebi i važnosti ozelenjavanja naših gradova, o tome koliko je priroda važna za svakoga od nas. Smatram da je veoma bitno da naši gradovi dobiju što više zelenih površina, da dobiju nova pluća i, naravno, lepe oslikane fasade - kaže Andrej Žikić Artez i dodaje da je većina njegovih radova sa cvetnim motivima.
Podkast na Kurir.rs: Nova ECOlucija
Svakog četvrtka ECOlucija podkast u serijalu „Zasadi drvo“ na Kurir.rs. Ovog četvrtka poslušajte beogradskog muralistu i strit art umetnika Andreja Žikića Arteza. Podsetimo, prošlog četvrtka sagovornici su nam bili dr Vladan Popović, diplomirani inženjer šumarstva iz Instituta za šumarstvo u Beogradu, i Boris Ivanović, master inženjer šumarstva iz Javnog preduzeća „Srbijašume“.
ZASADIĆEMO 50.000 SADNICA: velika akcija 3. novembra 2019. godine
Adrija medija grupa i dm drogerie markt otvaraju jesenju sezonu pošumljavanjem 3. novembra, kad ćemo s brojnim građanima, na nekoliko desetina lokacija širom Srbije, zasaditi 50.000 sadnica za jedan dan. Cilj projekta „Zasadi drvo“ je i da posadimo više od milion sadnica. Projekat se realizuje uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprave za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“.
Slikao pomoću štapa i kanapa
„IZNAD OBLAKA“ U BULEVARU DESPOTA STEFANA
U Beogradu nije jednostavno dobiti dozvolu za oslikavanje fasade. A čak i kad se to desi, teško je nabaviti opremu za izvođenje radova: skele, dizalice i ostale tehnikalije. Ali ako si dovoljno istrajan u onome što želiš, baš ništa nije prepreka. Artez je ovog puta to i dokazao. Dobio je ponudu od stanara zgrade u Bulevaru despota Stefana 126 da naslika mural nebu pod oblake - na samom vrhu njihovog solitera. Prihvatio je ponudu i naslikao mural doslovno pomoću štapa i kanapa. Nije imao skelu, pa je „friklajmbovao“ na zidu.
- Visinski radovi su izvedeni samo pomoću užadi i opreme za spuštanje užeta. Najveći izazov bio mi je da istovremeno čuvam glavu i posvetim pažnju slikanju. Zato je mural nastajao (postavka, bojenje, detalji, doterivanja) čitavih deset dana. Ali vredelo je... Akrobacije i fizički napor ublaženi su pažnjom komšiluka, pozitivnim reakcijama na ulici i društvenim mrežama, a i ličnom satisfakcijom - još jedna nevidljiva granica je precrtana - kaže Artez.
Kompanija DM: Ekološka alternativa dostupna kupcima
MIKROPLASTIKA - MALE ČESTICE KAO VELIKA PRETNJA ŽIVOTNOJ SREDINI
FOTO: KURIR
Stalno vođena principima održivosti, kompanija dm drogerie markt u svom poslovanju promoviše načine života koji podrazumevaju savesno ophođenje prema životnoj sredini. Pošto je mikroplastika tokom poslednjih 60 godina postala jedan od glavnih uzroka narušavanja ekosistema, dm nastoji da svojim kupcima ponudi širok spektar alternative u segmentu hrane, kozmetike i kućne hemije koji doprinose zdravijem životu i očuvanju okoline.
Mikroplastika je sastavni deo pojedinih kozmetičkih proizvoda, a može nastati i raspadanjem krupnijih komada plastike, koja je jedan od najvećih zagađivača vodenih površina. U morima i okeanima formirali su se vrtlozi otpada, a najveći od njih, u severnom Pacifiku, sadrži oko 3,5 miliona tona otpada, od čega prednjači plastični otpad. Važna osobina mikroplastike jeste i bioakumuliranje i povećanje koncentracije štetnih supstanci u članovima prehrambenog lanca. Kako je čovek krajnji konzument, ono što od plastike damo prirodi, vrati nam se u istom ili izmenjenom obliku u vidu hrane koju uzimamo iz mora ili vode koju pijemo.
Zarad zajedničkog očuvanja ekosistema, kompanija dm nudi ekološku alternativu za svoje kupce i na taj način nastoji da prirodi obezbedi potrebne saveznike. Tako od početka 2014. godine proizvodi dm privatne robne marke ne sadrže čestice mikroplastike. Pored toga, kompanija je postavila niz kriterijuma održivosti unutar ciklusa proizvodnje i pakovanja proizvoda - biorazgradivu ambalažu, prirodnu kozmetiku, Denkmit nature proizvode za čišćenje koji zadovoljavaju ekološke standarde, delove asortimana od recikliranih materijala i proizvode za višekratnu upotrebu kojima se sprečava nepotrebno dodatno zagađivanje prirode.
Korišćenjem ovakve ekološke alternative, davanjem nove vrednosti plastičnom otpadu i malim promenama svakodnevnih navika modernog čoveka, kompanija dm poručuje da zajedno možemo napraviti pozitivnu promenu.
Tekst: Dijana Glogonjac
Izvor: Kurir