Najčešće zablude koje imaju deca školskog uzrasta, a tiču se učenja, upravo su one oblasti u kojima im vi, kao roditelji, možete pomoći. Pokušajte kod svog školarca da „razvejete“ zablude, kao što su:

Prepisivanje je dobro, jer pomaže pamćenju i razumevanju teksta. Ovakva tvrdnja je netačna, jer prepisivanje (iz sveske u svesku ili važnijih delova iz udžbenika u svesku) predstavlja samo gubitak vremena. Naime, dok dete nešto prepisuje, misli mogu da mu budu na nekom sasvim drugom mestu. Sve što se radi bez koncentracije, ne garantuje uspeh.

Dopunski časovi u školi su čista glupost. Odlaženjem na te časove, dete stiče priliku da pita nastavnike ono što mu nije jasno, ali i da svojim angažovanjem pokaže da mu je određeni predmet važan i da ima želju da ga savlada. Zato, pre nego što postanete sigurni da su vašem detetu neophodni privatni časovi, najpre ga uputite na dopunske časove u školi.

Lakše se uči u paru, to jest sa drugom.  U nižeškolskom uzrastu, deca su više zainteresovana za igranje ili pričanje nego za učenje. Osim toga, deca imaju različite nivoe znanja, pa se međusobno više usporavaju nego što se motivišu. 

Tekst: Jelena Holcer, pedagog