Pored toga što stiču važnu životnu veštinu, klinci koji zajedno s mamama i tatama seckaju, mešaju i dodaju začine zdravije se i raznovrsnije hrane. Da je kuhinja mesto učenja i drugih važnih lekcija videlo se u kulinarskom TV izazovu kojim je Nestlé, u saradnji sa Kulinarskom federacijom Srbije, po treći put obeležio 20. oktobar – Međunarodni dan kuvara.

Food blogerke Snežana Paučinac, Aleksandra Đorđević i Katarina Stojković, od kojih su prve dve i nutricionistkinje, pokazale su da se izbalansiran, ukusan obrok može pripremiti za manje od 30 minuta prema receptima iz ZdravoKlopajmo kuvara, poštujući pritom principe održivosti. To znači da hranu ne treba bacati, odnosno da namirnice treba kupovati prema potrebama, te da se viškovi mogu iskoristiti za pripremu nekog novog jela. Na taj način štedimo kućni budžet i čuvamo životnu sredinu.

Međunarodni dan kuvara - deca u kuhinji.jpg
Promo 

U ulozi pomoćnih kuvara našla su se deca učesnica, a ovaj "okršaj varjača" nadgledao je naš čuveni kuvar i član Kulinarske federacije Srbije Stambol Geštamov, koji nosi titulu kuvara decenije (Chef of the decade 2006-2016). On je pokazivao malim kuvarima kako se bezbedno drži nož i delio dragocene savete, između ostalog – koliko je važno koristiti kvalitetna ulja i začine prilikom kuvanja.

Stambol Geštamov.jpg
Promo 

Eksperimentišući sastojcima, svaka od mama je malo odstupila od originalnog recepta. Tortilja omlet s povrćem pokazao se kao kreativan način "spasavanja" preostalog povrća iz frižidera, čak i onog koje nije bilo u receptu. Slično je bilo i sa piletinom iz voka, u koju mogu da se dodaju i ostaci povrća od prethodnog dana. Treći recept, ćuretina sa kinoom, obogaćen je sitno seckanom blitvom koju neki mališani možda ne vole, ali je ovako pripremljenu neće ni primetiti.

"Obeležavanje Međunarodnog dana kuvara u izuzetno gledanoj TV emisiji velika je satisfakcija za sve šefove u Srbiji. Drago nam je što Nestlé ovaj dan uvek proslavlja sa decom i što se svih ovih godina trudi da im ljubav prema kulinarstvu usadi od malih nogu. Šefovi iz Kulinarske federacije rado prenose svoje znanje na mlađe naraštaje, a ovog puta deca su imala priliku da uče od jednog od naših najboljih kuvara Stambola Geštamova", istakao je Dejan Stanković, predsednik Kulinarske federacije Srbije.

ZdravoKlopajmo kuvar predstavlja zbirku zdravih recepata koja je nastala u saradnji sa influenserima, roditeljima, profesorima i učenicima u okviru ZdravoRastimo programa, koji Nestlé u Srbiji sprovodi već dvanaestu godinu zaredom. Do sada je kroz njega prošlo više od 120.000 osnovaca koji su stekli korisna saznanja o važnosti pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti. Roditelji u kuvaru mogu naći inspiraciju za nutritivno kvalitetna jela koji se brzo spremaju od lako dostupnih namirnica. Kao vodič za pravilan izbor vrste i potrebne količine namirnica u svakom obroku može da im posluži živopisni ZdravoKlopajmo tanjir.

"U Srbiji se, prema proceni, godišnje baci oko 247 hiljada tona hrane koja se i dalje može upotrebiti, što je oko 30-40 kg po stanovniku. Jestivi otpad koji gosti restorana ostave u tanjiru, voće i povrće kojem je istekao rok trajanja i slično – to je glavno polje u okviru kog se može uticati na smanjenje obima bacanja hrane, što zahteva podizanje svesti i znanja građana o tome kako bolje upravljati rezervama i procesom skladištenja hrane. Sistem se može unaprediti kroz prevenciju stvaranja otpada od hrane, donacije hrane i kroz pravilno upravljanje otpadom od hrane kroz cirkularnu ekonomiju, odnosno proizvodnju organskog đubriva i biogasa", objašnjava Slobodan Krstović, direktor za održivi razvoj u NALED-u.

Cilj ZdravoRastimo programa je da roditeljima pomogne da što lakše usmeravaju svoju decu ka pravilnoj ishrani i redovnoj fizičkoj aktivnosti koje su, uz dovoljno sna i vode, osnovna pretpostavka dobrog zdravlja. Projekat podržavaju Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvo omladine i sporta, Savez za školski sport Srbije, Institut za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" i Kulinarska federacija Srbije.

Tekst: Promo